Hårfarve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
8 svar
3 synes godt om
23. marts 2015

amkjaer

Hej alle

Jeg plejer ikke få farvet hår så derfor er jeg ganske uvidende på området dog ved jeg godt at man ikke anbefaler alm hårfarve under graviditet 

Mit spørgsmål er om der er nogen form for farvning der er ok hvis det er hos frisør. Jeg ved ikke om de måske har nogle produkter man gerne må få som gravid??

Ellers lever jeg fint uden. Er bare virkelig nedenom ked lige nu og har sådan lyst til at gøre noget der ikke får mig til at føle mig som en flodhest.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

Sprit25

Jeg ville nok gøre noget andet end farve hår Måske bare blive klippet?

Anmeld Citér

23. marts 2015

amkjaer

Sprit25 skriver:

Jeg ville nok gøre noget andet end farve hår Måske bare blive klippet?

Ja det skal jeg også tænkte bare at der hvor de fx kun farver reflekser og det ikke kommer ned i hårbunden måske var ok

Anmeld Citér

23. marts 2015

April-baby

Alm og øko hårfarve er lige skadeligt for barnet (: der er jo stadig nogle beskidte stoffer i (: 

Anmeld Citér

23. marts 2015

Sprit25

amkjaer skriver:

Ja det skal jeg også tænkte bare at der hvor de fx kun farver reflekser og det ikke kommer ned i hårbunden måske var ok

Sundhedsstyrelsen anbefaler ingen hårfarve, og jeg tænker der altid vil komme lidt i hovedbunden. Men snak evt. med en frisør også ellers gør hvad du finder rigtigt

Anmeld Citér

23. marts 2015

mulleh

Jeg har fået afvide at striber er okay så længe det ikke rammer hovedbunden. 

Jeg farvede dog ikke hår. Men det skal jeg virkelig snart. Har den største udgroning. (Har født) 

Anmeld Citér

23. marts 2015

modesty

Hej alle

Jeg plejer ikke få farvet hår så derfor er jeg ganske uvidende på området dog ved jeg godt at man ikke anbefaler alm hårfarve under graviditet 

Mit spørgsmål er om der er nogen form for farvning der er ok hvis det er hos frisør. Jeg ved ikke om de måske har nogle produkter man gerne må få som gravid??

Ellers lever jeg fint uden. Er bare virkelig nedenom ked lige nu og har sådan lyst til at gøre noget der ikke får mig til at føle mig som en flodhest.

Der er ingen form for farve der er okay. Men du kan få striber i håret. Der rører farven ikke ved hovedbunden, og giftstofferne bliver ikke optaget i kroppen.

Personligt holdt jeg mig helt væk fra alt farve under graviditet og amning, også striber. Vi fylder vores kroppe med så meget lort dagen lang, bevidst eller ubevidst, så hellere være for forsigtig under graviditeten end det modsatte, synes jeg.

Anmeld Citér

23. marts 2015

amkjaer

Tak for svar tror bare jeg lader være :-) 

Vil jo ikke skade min skønne baby har bare sådan en træls dag og skal sygemelde fra mit job så trængte bare til ikke at føle mig så lousy men jeg må spise mig ud af det i stedet ;-)

Anmeld Citér

23. marts 2015

...,

Hvis det er så farligt at farve hår når man er gravid, så er det da meget mærkeligt at man som frisør må stå med de produkter hver eneste dag indtil 4 uger før termin.

reflekser rør ikke hovedbunden, så kan ikke se noget problem ved at få det gjort. 

Alt med måde vel...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.