Forårsjakke - hvad bruger jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. marts 2015

jenny4

Hej de damer.

Nu er vejret heldigvis ved at blive bedre og det varer ikke længe inden flyverdragten er for varm når de små guldklumper skal på legepladsen.

Min søn på 3 er netop startet i børnehave hvor de har en stor - men til tider ret våd legeplads. Tidligere har han brugt termotøj i forårsmånederne men jeg er lidt i tvivl om hvor meget vand det kan klare. Jeg synes umiddelbart at det virker voldsomt at putte regntøj over når det ikke regner.

Har set at man kan købe softshell jakker og bukser som skulle være både vind- og vandtæt. Er der nogen af jer der har erfaringer med dette? Er en softshell varm nok i det tidlige forår? Og holder den virkeligt vandet ude? Kan I anbefale et mærke?

På forhånd tak for input 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

modesty

Hej de damer.

Nu er vejret heldigvis ved at blive bedre og det varer ikke længe inden flyverdragten er for varm når de små guldklumper skal på legepladsen.

Min søn på 3 er netop startet i børnehave hvor de har en stor - men til tider ret våd legeplads. Tidligere har han brugt termotøj i forårsmånederne men jeg er lidt i tvivl om hvor meget vand det kan klare. Jeg synes umiddelbart at det virker voldsomt at putte regntøj over når det ikke regner.

Har set at man kan købe softshell jakker og bukser som skulle være både vind- og vandtæt. Er der nogen af jer der har erfaringer med dette? Er en softshell varm nok i det tidlige forår? Og holder den virkeligt vandet ude? Kan I anbefale et mærke?

På forhånd tak for input 

Her har vi termotøj og regntøj. Og så med uld/fleece indenunder. Pædagogerne må selv styre hvor meget han får på og hvilke ting. Det er min erfaring at de godt kan lide at der er mulighed for mange lag.

Jeg kender flere der er glade for softshell, men personligt synes jeg at det er alt for syntetisk, og sidder så tæt så kroppen slet ikke får mulighed for at ånde. Jeg ville ikke selv bryde mig om at have det på.

Typisk vil de give regnbukser ud over hvis der er vådt udenfor, men ikke regnjakke (hvis det ikke regner). Det synes jeg virker fint.

Anmeld Citér

23. marts 2015

Rockertand

jenny4 skriver:

Hej de damer.

På forhånd tak for input 

Vi har følgende i børnehaven:

2  regnsæt med fleecefoer.

Softshelljakke.

Bamsetrøje.

Vinterjakke.

2 flyverdragter.

Softshelldragt.

Termosæt.

Gummistøvler med foer.

Vinterstøvler.

Almindelige gummistøvler.

Kondisko.

Hjemmesko.

Skiftetøj inkl. fleecetøj.

Anmeld Citér

23. marts 2015

Masig

Når det er slut med flyverdragten, bruger vi termotøj og regntøj. Dagplejen sørger selv for at vurdere hvor mange lag han skal have på. Er det vådt, men lunt, så får han bare regnbukser og termojakke på. Er det lidt koldt så får han termobukser på inden under regnbukserne...

Anmeld Citér

23. marts 2015

IT-nørd

jenny4 skriver:

Hej de damer.

På forhånd tak for input 

Bruger altid softshell jakker, med vandsøjle tryk på mindst 5.000. Denne gang er det Danefæ fordi den var på tilbud, men havde flere forskellige og de var gode alle sammen

Anmeld Citér

23. marts 2015

sne190810

Termotøj og regntøj er altid en fast bestanddel for os nede i børnehaven, næsten uanset årstiden (bliver bare ikke brugt så meget i vintermånederne). 

Lige nu har hun, udover det, også en lang (ned til lidt over knæerne) vind/vandtæt jakke fra Noa Noa som hun har på med en flece inden under. 

Anmeld Citér

23. marts 2015

An&Jo

Vi har termotøj og regntøj til at hænge oppe i børnehaven nu. Deres legeplads er også en våd legeplads, og de regulerer selv om der skal både termojakke og bukser under regntøjet.. Nogengange har de bare termojakken indenunder, og andre gange hele sættet.. Men de bruger regntøjet hver dag derovre lige nu..

Evt så har vi altid en fleece til at hænge derovre som han kan have under regntøjet de dage det er for varmt til termotøj.. 

Det er jo bare at gå efter noget regntøj der er meget åndbart, så er det ikke så voldsomt at have på når det ikke regner.. 

Anmeld Citér

23. marts 2015

jenny4

Tak for jeres input 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.