Hej de damer.
Nu er vejret heldigvis ved at blive bedre og det varer ikke længe inden flyverdragten er for varm når de små guldklumper skal på legepladsen.
Min søn på 3 er netop startet i børnehave hvor de har en stor - men til tider ret våd legeplads. Tidligere har han brugt termotøj i forårsmånederne men jeg er lidt i tvivl om hvor meget vand det kan klare. Jeg synes umiddelbart at det virker voldsomt at putte regntøj over når det ikke regner.
Har set at man kan købe softshell jakker og bukser som skulle være både vind- og vandtæt. Er der nogen af jer der har erfaringer med dette? Er en softshell varm nok i det tidlige forår? Og holder den virkeligt vandet ude? Kan I anbefale et mærke?
På forhånd tak for input 
Her har vi termotøj og regntøj. Og så med uld/fleece indenunder. Pædagogerne må selv styre hvor meget han får på og hvilke ting. Det er min erfaring at de godt kan lide at der er mulighed for mange lag.
Jeg kender flere der er glade for softshell, men personligt synes jeg at det er alt for syntetisk, og sidder så tæt så kroppen slet ikke får mulighed for at ånde. Jeg ville ikke selv bryde mig om at have det på.
Typisk vil de give regnbukser ud over hvis der er vådt udenfor, men ikke regnjakke (hvis det ikke regner). Det synes jeg virker fint.
Anmeld
Citér