Hvornår fortælle om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
3 svar
4 synes godt om
23. marts 2015

Logo

Jeg er gravid i 7. Uge med min nye kæreste. Han har ingen børn, og vores barn bliver det første barnebarn på hans side.

min datter skal konfirmeres i slutningen af april, til den tid er jeg omkring 12. Uge. Vi skal holde en stor fest, med min ekskæreste og hans nye kone samt deres familier - og selvfølgelig også min og min nye kærestes familier.

jeg lider af en frygtelig kvalme med flere daglige opkastninger, det i sig selv synes jeg gør det svært at holde graviditeten hemmeligt - særligt overfor min datter.

vi er meget i tvivl om, hvor vidt vi skal vente med at fortælle om graviditeten til før eller efter konfirmationen. Vi ønsker ikke at graviditeten stjæler al opmærksomheden til konfirmationen. Jeg ved også at det bliver en frygtelig hård dag for mig, pga. kvalme og opkastning. 

Hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

God-mor

Logo skriver:

Jeg er gravid i 7. Uge med min nye kæreste. Han har ingen børn, og vores barn bliver det første barnebarn på hans side.

min datter skal konfirmeres i slutningen af april, til den tid er jeg omkring 12. Uge. Vi skal holde en stor fest, med min ekskæreste og hans nye kone samt deres familier - og selvfølgelig også min og min nye kærestes familier.

jeg lider af en frygtelig kvalme med flere daglige opkastninger, det i sig selv synes jeg gør det svært at holde graviditeten hemmeligt - særligt overfor min datter.

vi er meget i tvivl om, hvor vidt vi skal vente med at fortælle om graviditeten til før eller efter konfirmationen. Vi ønsker ikke at graviditeten stjæler al opmærksomheden til konfirmationen. Jeg ved også at det bliver en frygtelig hård dag for mig, pga. kvalme og opkastning. 

Hvad ville i gøre?

Tillykke med graviditeten  Jeg ville da bare fortælle det inden, så folk ved det. Forstår ikke rigtigt det der med at det skulle stjæle konfirmandens dag. Er da sikker på h*n vil nyde dagen uanset hvad, og h*n er sikkert bare glad for at skulle være storebrøster. I behøver jo ikke selv bringe det på banen til konfirmationen, hvis i ikke har lyst, og spørger folk ind til det er det vel ok Det er jo bare en glædelig begivenhed.  

God konfirmation  

Anmeld Citér

23. marts 2015

Mom2

Logo skriver:

Hvad ville i gøre?

Jeg ved ikke om familien skal vide det eller ej, men synes din datter fortjener at få det at vide. Hun er jo stor nok til, at hun kan se noget ikke er som det skal være, når du har det dårligt og kaster op dagligt.

Tror jeg ville fortælle hende det og spørge hende, om familien skal have det at vide eller om det skal være en hemmelighed til efter konfirmationen, hvis hun er bange for, at det vil tage opmærksomhed fra hende.

Og tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

23. marts 2015

nadia93

Logo skriver:

Hvad ville i gøre?

Jeg ville fortælle din datter det så hun forstår hvorfor du har det skidt og så ville jeg vente med at sige det til andre indtil efter konfirmationen både fordi jeg gerne ville over uge 12 inden og så det ikke tog opmærksomheden på den store dag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.