Flowergirl skriver:
Hej alle sammen
Håber at der er nogle af jer der kan hjælpe.
Jeg har siddet og læst lidt frem og tilbage om autostole, og har fundet ud af Recaro Privia med base har vundet bedst i test i bla. Tyskland, og har fået højest topscorer nogensinde.
Men så var jeg i Babysam i dag, og så kom vi til at snakke om autostole med en ansat. Hun sagde at Recaro autostole var meget små i størrelsen og at baby ikke ville kunne passe den efter et halvt år.
Er der nogle af jer, som har haft og har erfaringer med dette?
Hun anbefalede så Cybex Aton Q med base. Den vil godt nok blive ca. 500 kr. dyrere end Recaro'en. Men pris er slet ikke noget jeg vil se på, der prioritere jeg sikkerheden.
Så er der nogle af jer der har erfaringer med Cybex Anton Q?
Selvfølgelig vil hun anbefale Cybex, da de slet ikke sælger Recaro i Babysam.
Men som sagt, er ligeglad med pris. Vil bare finde den der er bedst og kan bruges længst muligt.
Begge stole hedder 0-13kg.
På forhånd tak
Den ansatte har ret
recaro er snævre og Aton er bredere. Aton er så også lidt tungere.
Mit råd til dig er iøvrigt ALDRIG nogensinde lade den test være din eneste kilde til at finde en autostol. Den er og bliver en guide og ikke en facitliste.
50% af den er sikkerhed som er objektivt vurderet.
50% er ergonomi, brugervenlighed som udelukkende er subjektivt vurderet.
Testresultaterne gælder kun 100% for lige netop den bilmodel og et barn på den størrelse som testdukken har. Ellers kan du ikke overføre resultaterne 100% til dit barn og den autostol.
Testresultaterne er også baseret på at autostolene er korrekt monteret OG korrekt anvendt. Går en af de ting galt uden at du ved det, så har du gjort en testvinder om til en køb frarådes. Modsat, så kan du gøre en Køb Frarådes om til en testvinder hvis du ikke har de problemer med stolen som testfamilierne har oplevet eller syntes var svært.
der ud over ændrer bilproducenterne løbende på deres biler, og disse ændringer kan have betydning for om den og den autostol kan monteres forsvarligt i bilen.
Jeg kan med min erfaring og viden om autostole også skrive god for Maxi Cosi, Rømer og Besafe som andre har nævnt her.
Det vigtige er at du sørger for de bliver afprøvet i egen bil og ikke blot inde i forretningen. tag barn og bil med ud i butikken - gerne Kære Børn eller Ønske Børn feks. og få dem til at undervise dig i montering i din egen bil og anvendelsen - herunder fastspændning af barnet.