1 gangs gravid :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
5 svar
4 synes godt om
22. marts 2015

Cama

7 uger henne - spændende og skræmmende på en gang, trods det er planlagt.

Jeg slås med mig selv hvornår jeg skal sige det til familien (da det kun er min kæreste, søster og self lægen der ved det), en del af mig vil vente til efter uge 12 eller til efter jeg har været til skanning da det eneste jeg har er en positiv gravitets test - hvis i ved hvad jeg mener, men samtidig kan jeg mærke at jeg føler mig mere glad/ overskudsagtig og den følelse kan man ikke skjule for nogle :-)

Synes allerede det er stort at der skal laves vandre journal om tre uger :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

lineemiliex

Cama skriver:

Jeg slås med mig selv hvornår jeg skal sige det til familien (da det kun er min kæreste, søster og self lægen der ved det), en del af mig vil vente til efter uge 12 eller til efter jeg har været til skanning da det eneste jeg har er en positiv gravitets test - hvis i ved hvad jeg mener, men samtidig kan jeg mærke at jeg føler mig mere glad/ overskudsagtig og den følelse kan man ikke skjule for nogle :-)

Stort tillykke med din lille spire i maven, det er fantastisk. Er selv 10+4 i min første graviditet og har fortalt det til veninder (4 stk), min mor og min ene storebror. Min mor og storebror har lovet at holde tæt til efter nakkefoldsscanning i 12+5 for min far og anden storebror (de er imod abort - bare for en sikkerhedsskyld.) langt de fleste førstegangsgravide venter til efter nakkefoldsscanning, men der er også mange der vælger at fortælle det til familie og så vide at de har støtten fra dem. 

Det er meget forskelligt hvad man vælger, og synes bare du skal mærke efter, hvad du har lyst til og hvad din intuition siger dig 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Rockertand

Cama skriver:

I kan også vælge at købe en privat skanning nu her, så I kan se, at alt er i orden, hvis først I har set hjerteblink, er der forholdsvis lille risiko for, at det går galt.

Anmeld Citér

22. marts 2015

JH12

Jeg har 3 ud af 4 gange fortalt min mor det samme dag som jeg har testet positiv.. 

Mine sviger forældre har fået det afvide i uge 9/10 ☺️ 

Anmeld Citér

22. marts 2015

energystar

Et par dage efter jeg havde testet positiv fortalte vi det til nærmeste venner/veninder og nærmeste familie. Vi mistede i 10. uge og har været helt nede at vende :-( det har betydet utrolig meget at vi havde fortalt det til de mennesker vi havde - de var glade sammen med os i den korte tid det varede og har været en kæmpe støtte efter vi mistede. Næste gang jeg forhåbentlig bliver gravid, vil vi helt sikkert også fortælle det tidligt igen!

Anmeld Citér

22. marts 2015

CH2012

Cama skriver:

Først og fremmest stort tillykke med graviditeten. 

Vi valgte at sige det til mine forældre og søstre tidligt. Og hans forældre da jeg var 10+1. Og en veninde tidligt også. Jeg vidste at jeg kunne ikk holde min begejstring inde, og jeg vidste at hvis det gik galt ville jeg gerne have deres støtte. Dette blev også nødvendigt i vores tilfælde... 

Jeg kan kun sige, at I skal lytte til jer selv... Kun I har svaret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.