Sikke en masse pege fingren den anden vej
Rigid hverdag og kedeligt parcelhus er vist lige så stereotyp definition af de mødre der giver hende kvalme, som de der mener mødre ikke skal motionere for meget.
Jeg ved godt hun ønsker det at sætte det på spidsen, men det giver bare en meget kedelig debat for hun starter en debat hvor det bedste forsvar er et angreb fra begge sider.
Nu kan jeg sidde i min sofa med min plade marabou, med mine ekstra kilo go føle mig utrolig ramt, ja ligefrem møg kedelig og rigid og det endda uden parcelhus 
Jeg kom hjem til min veninde en varm august dag, hvor hun sad med sin halvanden måned gamle baby, i er dejligt hus, en dejlig varm sommer og hun var hvid som et lagen. Jeg tænkte: okay, man kan da vel tage sol og gøre noget ud af sig selv, opleve noget, være et menneske selvom man har en baby... Og de talte kun om hvorvidt baby tog på - come on! 2 år efter sad jeg lidt for tyk, hvid som et lagen og talte kun om Dina og hvor meget hun tog på. Jo jo jo jeg lærte det, jo jo jo jeg måtte grine af mig selv og mine fantastiske ideer om det at være mor. Nybagte mødre, de er da bare det mest uudholdelige for os andre, men nøj hvor er de også skønne når lykken bare lyser ud af dem. Den lykke vi andee kun oplever momentant i vores kedelige og rigide hverdag.
Jeg siger ikke: du skal nok lære det. Men jeg siger, der er bare så møg svært at forstå uden børn.
Og så vil jeg lige sige, jeg kender en del uden parcelhus, en del uden 8-16 job, en del der ikke går op i spelt eller hvede, en del der motionerer, rejser eller hvad der nu giver dem livskvalitet. Og bare fordi man nyder sin sofa fredag aften med Disney shox, børn og chokolade så betyder det ikke man er stoppet med at leve, blot at man lever på en anden måde end da man sad med fed musik, en øl og en filosofisk diskussion.
jeg føler mig da kedelig en gang imellem, men til gengæld føler jeg at jeg er lykkelig, jeg har bevidst valgt mine prioriteringer Og føler ikke jeg går glip af noget - altså udover en super lækker krop ;-)
jeg vil dog heller aldrig pege fingre af de mødre der vil motionere, der vil rejse alene på ferie, der vil arbejde 70 timer om ugen eller hvad de nu lyster.