methylphenidat sandoz Og priser!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Min mand har ADHD . Han har ikke været i behandling for det siden han var under 18. Nu er han kommer i behandling igen og vi har idag været oppe og købe piller for 650 kr . Det er 36 mg og der er til en mdr. Som barn fik han knap 70 mg og skal højst sandsynligt derop igen, ifølge psykiater , hvis ikke højere op . 

han skal have sin medicin, men må indrømme jeg på stående fod ikke lige kan se hvor vi skal få pengene fra fremadrettet er der nogen der ved om der er nogen tilskud at hente nogen steder? På forhånd tak 

Vores søn får fast medicin for adhd og vi får fuld tilskud søgt igennem vores søns sagsbehandler.  Ellers ville vi skulle betale omkring 1200 kr om mdr og det har vi ihverfald heller ikke penge til. Tag en snak med kommunen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2015

Sujan

Jo mere medicin i køber jo mere tilskud vil i få... 

Altså de første gange på året i køber medicin er det dyrt. Så får i mere og mere i tilskud som året går. Til næste år vil det så starte forfra..

er lidt svært at forklare men prøv at Google Sundhedsstyrelsen og medicin tilskud

Anmeld Citér

21. marts 2015

Sujan

21. marts 2015

moaren

Hvis det er et præp. der har effekt på din mand og han skal fortsætte behandlingen, så søger lægen tilskud ved lægemiddelstyrrelsen. Når i så får det tilskud, vil i have en egenbetaling (hvert år) på 925 kr, hvorefter i får 50 % i tilskud. Når i rammer 1515 kr. (i fuld pris for præp) får i 75% i tilskud og ved 3280 kr. får i 85 % i tilskud. Dette gælder alle borgere i DK og har intet med Sygesikring Danmark at gøre.  Det er statens tilskud 

Det er vigtigt at i snakker med lægen omkring at få søgt tilskud, men det er faktisk apotekerne der ved mest omkring hvad man kan få osv. Vil anbefale jer at snakke med jeres apotek, for det kan være, at i allerede "får" tilskud, men bare ikke er over grænsen for egenbetaling på de 925 kr. Hvis i ikke har fået tilskuddet endnu, så vil bevillingen (tilskuddet) typisk være med tilbagevirkende kraft, så i muligvis får nogle penge tilbage for det i allerede har betalt. 

Jeg er selv på apoteket (sikkert ikke svært at gætte) og jeg har endnu ikke oplevet, at der ikke blev givet tilskud til Concerta/methylphenidat i sidste ende. 

Kan kun anbefale dig at i snakker med apoteket. De kan se om din mand har tilskud. Du kan også se det på jeres bon, hvis i har gemt den 

Anmeld Citér

21. marts 2015

mch

Anonym skriver:

Min mand har ADHD . Han har ikke været i behandling for det siden han var under 18. Nu er han kommer i behandling igen og vi har idag været oppe og købe piller for 650 kr . Det er 36 mg og der er til en mdr. Som barn fik han knap 70 mg og skal højst sandsynligt derop igen, ifølge psykiater , hvis ikke højere op . 

han skal have sin medicin, men må indrømme jeg på stående fod ikke lige kan se hvor vi skal få pengene fra fremadrettet er der nogen der ved om der er nogen tilskud at hente nogen steder? På forhånd tak 

Det burde så vidt jeg ved gå under ctr så i får mere og mere rabat i løbet af året, du kn evt. Læse mere om det på nettet. 

Derudover kan man ved nogle sygedomme søge om kronikker bevilling hvis lægen mener man kommer til at bruge merenogetet bestemt beløb i løbet af et år (kan ikke huske hvor meget det er)

Anmeld Citér

21. marts 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Moaren skriver:

Hvis det er et præp. der har effekt på din mand og han skal fortsætte behandlingen, så søger lægen tilskud ved lægemiddelstyrrelsen. Når i så får det tilskud, vil i have en egenbetaling (hvert år) på 925 kr, hvorefter i får 50 % i tilskud. Når i rammer 1515 kr. (i fuld pris for præp) får i 75% i tilskud og ved 3280 kr. får i 85 % i tilskud. Dette gælder alle borgere i DK og har intet med Sygesikring Danmark at gøre.  Det er statens tilskud 

Det er vigtigt at i snakker med lægen omkring at få søgt tilskud, men det er faktisk apotekerne der ved mest omkring hvad man kan få osv. Vil anbefale jer at snakke med jeres apotek, for det kan være, at i allerede "får" tilskud, men bare ikke er over grænsen for egenbetaling på de 925 kr. Hvis i ikke har fået tilskuddet endnu, så vil bevillingen (tilskuddet) typisk være med tilbagevirkende kraft, så i muligvis får nogle penge tilbage for det i allerede har betalt. 

Jeg er selv på apoteket (sikkert ikke svært at gætte) og jeg har endnu ikke oplevet, at der ikke blev givet tilskud til Concerta/methylphenidat i sidste ende. 

Kan kun anbefale dig at i snakker med apoteket. De kan se om din mand har tilskud. Du kan også se det på jeres bon, hvis i har gemt den 

Men vi betaler intet i forhold til vores søns medicin. Ikke en krone.  og vi har intet søgt. Det kom hel automatisk.  Men måske det er anderledes fordi han er under 18?

Anmeld Citér

21. marts 2015

gokkelok

Tin skriver:

Men vi betaler intet i forhold til vores søns medicin. Ikke en krone.  og vi har intet søgt. Det kom hel automatisk.  Men måske det er anderledes fordi han er under 18?

Ja det er anderledes når man er under 18 år. Men læggen måtte søgt om tilskud fra Sundhedsstyrelsen, så det tæller med i CTR, men han starter så med at få 60 procent i tilskud. Hvis i slet ikke har haft nogen udgifter til det, altså 0 kr. Så må kommunen have betalt resten, så der burde have været søgt om tilskud til din søn. 

Anmeld Citér

21. marts 2015

modesty

Han kan vel få kronikertilskud? Jeg mener at man max. betaler omkring 4.000 om året, så.

Anmeld Citér

22. marts 2015

moaren

Tin skriver:

Som gokkelok også skriver, så er grænserne anderledes for børn, men staten betaler aldrig 100 % af udgiften, så det må være kommunen der dækker restbeløbet. Værd lige obs på det forøvrigt, for en kommunebevilling har som regel en udløbsdato. Spørg på jeres apotek. Det er nemmere at forklare når man har alle oplysninger. Og det har de der hvor i handler  Hvor er i fra, hvis man må spørge? 

Anmeld Citér

22. marts 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Moaren skriver:

Som gokkelok også skriver, så er grænserne anderledes for børn, men staten betaler aldrig 100 % af udgiften, så det må være kommunen der dækker restbeløbet. Værd lige obs på det forøvrigt, for en kommunebevilling har som regel en udløbsdato. Spørg på jeres apotek. Det er nemmere at forklare når man har alle oplysninger. Og det har de der hvor i handler  Hvor er i fra, hvis man må spørge? 

Det er viborg kommune, og vi har fået hans medicin udgifter dækket de sidste 8 år. Har lige rendt hans bevillinger igennem og kan se at vi godt nok har en medicin bevilling, der bliver fornyet hver gang de andre bevillinger også gør.

Har bare aldrig tænk over det  har fået fantastisk hjælp fra kommunen og ikke som man tit hører,at mange render panden mod en mur. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.