Rygestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

273 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. marts 2015

AnoMe

Min kæreste og jeg har besluttet at vi begge stopper med at ryge når vi har røget de sidste 6 pakker vi har tilbage  baby er nemlig så stærkt et ønske hos os begge så vi begge er meget opsatte på at stoppe med rygning for der sker intet

Men er der nogen som ved hvor meget det forbedre ens chancer når begge parter dropper rygning??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2015

Bas82

AnoMe skriver:

Min kæreste og jeg har besluttet at vi begge stopper med at ryge når vi har røget de sidste 6 pakker vi har tilbage  baby er nemlig så stærkt et ønske hos os begge så vi begge er meget opsatte på at stoppe med rygning for der sker intet

Men er der nogen som ved hvor meget det forbedre ens chancer når begge parter dropper rygning??

Vi er i fertilitetsbehandling og der fik vi afvide, at ved at man ryger, så nedsætter det chancen for graviditet med 50%. Dette for kvinden, da ægget har svære ved at sætte sig fast. Så jeg stoppede også da jeg fik det afvide 

Anmeld

21. marts 2015

Beem82

Jeg kender ikke noget til procenter, så der kan jeg ikke hjælpe. Men såvidt jeg har forstået, så er en af de store problematikker ved rygning at dannelsen af nye blodårer ødelægges med medfølgende forringelse af vævet. Så kan forestille mig det har stor indflydelse på både livmoderens funktion og derved slimhindedannelse og derudover dannelse af en god moderkage, da det jo i høj grad er dannelse af et netværk af blodårer. Så det vil ikke overraske mig hvis det er helt korrekt at fertiliteten nedsættes med op til 50% for kvindernes vedkommende.

Samme problematik er vel gældende for mændene hvor jeg kan forestille mig at sædens kvalitet afhænger af et sundt væv med god udskiftning af nærings- og affaldsstoffer, hvilket nedsættes hvis åredannelsen forringes.

Min kommentar er slet ikke dømmende. Jeg havde selv brug for at få penslet ud hvad øl gjorde ved min fertilitet og det er derfor jeg gør det samme her. Det gør det ligesom mere konkret. 

Super sejt at I vil stoppe rygningen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.