Spørgsmål om skønnet vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.575 visninger
22 svar
7 synes godt om
20. marts 2015

Aprilbaby2015

Blir nød til at høre ad..

Jeg var til 3 JM. Tjek igår var 35+5 

alt så fint ud. Han står ned med hovedet har et symfysetal på 36 og så er der lige det at lillebror vejer ca. 3000 nu..... Jeg synes sidder bare og tænker  han kan komme op på  4000 g. Ved termin. Ikke min plan.! 

Er der andre som har fået den skønning i uge 35-36.? Og alligevel fået mindre børn end skønnet.? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2015

lineog4

Nej større  Og faktisk et helt kilo større end skønnet så mon ikke også det sagtens kan gå den anden vej. Faktisk med 3 ud af 4 børn har de skønnet cirka 1 kilo forkert, så har ikke meget tiltro til skøn eller vægtscanning for den sags skyld.

men udover det er en baby på 4 kilo + ikke et skrækscenarie med mindre du har kæmpe bunker af tæj i str 50 og 56 

Anmeld

20. marts 2015

Masig

Mine drenge blev skønnet større end de var. .. fik at vide på fg at det er meget normalt de skønner dem lidt større...

Anmeld

20. marts 2015

Aprilbaby2015

lineog4 skriver:

Nej større  Og faktisk et helt kilo større end skønnet så mon ikke også det sagtens kan gå den anden vej. Faktisk med 3 ud af 4 børn har de skønnet cirka 1 kilo forkert, så har ikke meget tiltro til skøn eller vægtscanning for den sags skyld.

men udover det er en baby på 4 kilo + ikke et skrækscenarie med mindre du har kæmpe bunker af tæj i str 50 og 56 

Jeg har i str. 56.. Og min krop kan bar heller ikke klare flere kilo.. Har taget 10 kg på, men har en rygskade der gør at jeg ikke skal overbelaste min ryg mere end det. 

Anmeld

20. marts 2015

MHB

Ved min søn blev han skønnet til alt mellem 3800 og 4200 i de sidste dage inden fødlen! Han vejede 4768 så de kan skønne helt forkert i begge retninger! Og vægtskanningerne giver jeg ikke meget for, den var næsten et kg fra da jeg fik sådan en  

Anmeld

20. marts 2015

lineog4

Minapril2015 skriver:

Jeg har i str. 56.. Og min krop kan bar heller ikke klare flere kilo.. Har taget 10 kg på, men har en rygskade der gør at jeg ikke skal overbelaste min ryg mere end det. 

Men du kan jo heldigvis se en ende på det, og ja baby kommer jo til at veje 500 g cirka mere end nu uafhængigt af om den er lille eller stor. 

Og ved mange frygter fødslen hvis baby er omkring de 4 kilo, men jeg vil sige jeg har så godt nok kun født børn over 4 kilo og på til knapt 5 kilo. Og jeg har fine nemme fødsler i bagagen. Endda to af dem hvor jeg slet ikke skulle sys bagefter, en hvor jeg fik en knude og så den første hvor jeg gik lidt mere i stykker (og hun var den mindste). 3 af fødslerne har varet under 3 timer fra første ve, så heller ikke der kan jeg klage trods store babyer 

Så udover din ryg som jeg bliver belastet yderligere uafhængigt af babys størrelse, da baby jo bliver større, så en vægt på 4 kilo ikke slem i min erfaring

Anmeld

20. marts 2015

mrhl

Dagen inden jeg fødte blev min datter skønnet til mellem 3500 og 4000 og hun kom ud og vejede 2900 så jeg gir ikke så meget for deres skøn :-)

Anmeld

20. marts 2015

lillespir26

Vi blev vækstscannet små 2 uger før hun og var kun 300 g større da hun blev født 9 dage før termin 

Anmeld

20. marts 2015

April-baby

3000 gram? . Min datter vejede 2085 gram i uge 33+2 . Og kun 2700 nu :/.

hvor meget vejede dit første barn? (:

Anmeld

20. marts 2015

Goggelogge

Min datter blev skønnet til 3800+ ved scanning dagen inden hun blev født uge 41 og ud kom en lille 3390 pige

men hele graviditeten blev hun målt til ihvertfald at komme op over de 4 kg, og jeg var ved at dø ved tanken.. Men bare tablet roligt, jeg havde meget fostervand og kan være du også har det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.