Spørgsmål ang. skoldkopper...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.028 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. marts 2015

Anna2706

Vi har været så heldige at Elias har fået skoldkopper via vuggestuen. Det startede lørdag, han har haft høj feber i nogle dage (38-39) men ingen feber mere heldigvis. 

Jeg ser så at hans øjne er ret røde, tænker om det kan være skoldkopperne? Han gnider sig lidt i dem nogle gange.. 

Ved i hvad det kan være?? Har læst om helvedsild men kan det virkelig være det på så små børn? Han er halvandet år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2015

Pikku Myy

Anna2706 skriver:

Vi har været så heldige at Elias har fået skoldkopper via vuggestuen. Det startede lørdag, han har haft høj feber i nogle dage (38-39) men ingen feber mere heldigvis. 

Jeg ser så at hans øjne er ret røde, tænker om det kan være skoldkopperne? Han gnider sig lidt i dem nogle gange.. 

Ved i hvad det kan være?? Har læst om helvedsild men kan det virkelig være det på så små børn? Han er halvandet år.

Helvedesild er når skoldkopperne vender tilbage fra dvale i nervesystemet. Jeg tvivler meget på at det er det din søn har i øjnene

Har du en fornemmelse af om han har skoldkopper i øjnene? Da min søn havde skoldkopper, havde han dem i/på øjnene, og lægen sagde at det var helt normalt, men at man skulle være opmærksom på øjenbetændelse. Måske din dreng har fået øjenbetændelse?

Anmeld

19. marts 2015

Anna2706

Pikku Myy skriver:

Helvedesild er når skoldkopperne vender tilbage fra dvale i nervesystemet. Jeg tvivler meget på at det er det din søn har i øjnene

Har du en fornemmelse af om han har skoldkopper i øjnene? Da min søn havde skoldkopper, havde han dem i/på øjnene, og lægen sagde at det var helt normalt, men at man skulle være opmærksom på øjenbetændelse. Måske din dreng har fået øjenbetændelse?

Så er det nok ikke helvedesild  

Altså han har ikke betændelse så vidt jeg kan se, han har godt nok en skoldkop lige ved øget men ikke i øjet (eller det ved jeg ikke 100%)  

Anmeld

19. marts 2015

Sitrani

Anna2706 skriver:

Umiddelbart tænker jeg begyndende øjenbetændelse..... ?!

Anmeld

19. marts 2015

moaren

De kan godt få skoldkopper i selve øjet. Da min den yngste havde skoldkopper var der en pige fra dagplejen som også havde det og det sad en i øjet 

Anmeld

19. marts 2015

Anna2706

Sitrani skriver:

Umiddelbart tænker jeg begyndende øjenbetændelse..... ?!

Måske, må holde godt øje med det 

Men plejer der ikke at være noget gult snask i øjnene ved øjenbetændelse? 

Anmeld

19. marts 2015

Sujan

Min datter har også skoldkopper nu.. Hendes øjne er lidt røde og hun ser træt ud og gnider sig i dem.. Så tror det er meget normalt.. 

Selvfølgelig skal de nok ikke være hævet og meget irriteret...

Anmeld

19. marts 2015

Anna2706

Moaren skriver:

De kan godt få skoldkopper i selve øjet. Da min den yngste havde skoldkopper var der en pige fra dagplejen som også havde det og det sad en i øjet 

Lyder ikke sjovt  Hvis der nu er skoldkopper i hans øje, er det så noget jeg skal gøre noget ved eller skal jeg bare lade det gå væk af sig selv? 

Anmeld

19. marts 2015

Anna2706

Sujan skriver:

Min datter har også skoldkopper nu.. Hendes øjne er lidt røde og hun ser træt ud og gnider sig i dem.. Så tror det er meget normalt.. 

Selvfølgelig skal de nok ikke være hævet og meget irriteret...

Okay, håber det er normalt. Hans øjne er ikke hævede og sådan, bare lidt røde.. 

Får helt ondt af ham, ville ønske man som mor kunne gå igennem sygdommen i stedet for barnet 

Anmeld

19. marts 2015

moaren

Anna2706 skriver:

Lyder ikke sjovt  Hvis der nu er skoldkopper i hans øje, er det så noget jeg skal gøre noget ved eller skal jeg bare lade det gå væk af sig selv? 

Det er nok begrænset hvad du kan gøre ved det. Måske nogle saltvandsdråber og så holde øje med det. Der kan nok nemt gå infektion i såden en "kop" 

God bedring til fyren 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.