Hjælp er trommehinden sprunget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.444 visninger
8 svar
5 synes godt om
18. marts 2015

Christine

Min datter på snart 5 måneder vil aldrig ligge ned, hun bliver simpelthen arrig og forsøger at sætte sig op hver gang hun bliver lagt ned. Jeg har faktisk affejet det med at sådan havde drengene det også og det var tydeligvis fordi de gerne ville følge med og kigge rundt.

I aftes vågnede hun så og var nærmest utrøstelig hele natten. Vi kunne ikke lægge hende fra os, men kunne gå hende i søvn på armen og så sidde med hende mens hun sov. Hun faldt dejligt i søvn i sin autostol i dag. Hun er blevet forkølet for er par dage siden, det er vi alle. Men nu synes jeg der er noget i øret, det ser ud som om det har løbet lidt og det er fedtet og har samme farve som ørevoks. Kan det godt bare være ørevoks evt blandet med tårer, eller er det betændelse eller er trommehinden sprunget? Hjælp! Er mega bekymret for aner ikke hvad man gør ved den slags hos en lille baby. 

Skal selvfølgelig måle hendes temperatur så hurtigt som muligt, men hun ser ikke feberagtig ud og føles ikke varm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Mon ikke det er en gang mellemøresbetændelse? 

Jeg ville ringe til en ØNH-læge i morgen og få en akut tid.

god bedring med hende!

Anmeld

18. marts 2015

Christine

EBK skriver:

Mon ikke det er en gang mellemøresbetændelse? 

Jeg ville ringe til en ØNH-læge i morgen og få en akut tid.

god bedring med hende!

Øv hvor synd hvis det er det 

Mange tak, må hellere ringe så.

Anmeld

18. marts 2015

RGN

Profilbillede for RGN

Hvis hun har feber og der samtidig kommer snask ud af hendes ører, ville jeg ringe til vagtlægen nu.

Det kan være så enormt smertefuldt, så det ville være synd at vente til i morgen.

God bedring med hende. 

Anmeld

19. marts 2015

Christine

RGN skriver:

Hvis hun har feber og der samtidig kommer snask ud af hendes ører, ville jeg ringe til vagtlægen nu.

Det kan være så enormt smertefuldt, så det ville være synd at vente til i morgen.

God bedring med hende. 

Lægerne vil ikke se hende hvis hun ikke har ondt og det virker ikke som om hun har ondt mere. Så prøver panisk at finde en ørelæge med en akut tid, men min erfaring siger mig at det er noget nær umuligt i Århus 

Anmeld

19. marts 2015

Pikku Myy

Christine skriver:

Lægerne vil ikke se hende hvis hun ikke har ondt og det virker ikke som om hun har ondt mere. Så prøver panisk at finde en ørelæge med en akut tid, men min erfaring siger mig at det er noget nær umuligt i Århus 

Hvis hun har sprunget sin trommehinde, har du ikke som sådan brug for en akuttid. Man kan sige at problemet er løst. Men hvis du tror at din lille pige har problemer med ørerne, skal du da få hende tilset hos en læge så I kan finde en løsning på fremtidige problemer. I første omgang ville jeg synes at det burde være den praktiserende læge der kiggede, men hvis de slet ikke vil ind over, kan jeg anbefale Jette Bergs klinik, der ligger på Park Allé (jeg tror det er nr 15). Det er sjældent man egentlig bliver konsulteret af Jette Berg, men hun er meget kompetent og er altid inde over de vigtige beslutninger, og så er de gode til børn.

Anmeld

19. marts 2015

Christine

Pikku Myy skriver:

Hvis hun har sprunget sin trommehinde, har du ikke som sådan brug for en akuttid. Man kan sige at problemet er løst. Men hvis du tror at din lille pige har problemer med ørerne, skal du da få hende tilset hos en læge så I kan finde en løsning på fremtidige problemer. I første omgang ville jeg synes at det burde være den praktiserende læge der kiggede, men hvis de slet ikke vil ind over, kan jeg anbefale Jette Bergs klinik, der ligger på Park Allé (jeg tror det er nr 15). Det er sjældent man egentlig bliver konsulteret af Jette Berg, men hun er meget kompetent og er altid inde over de vigtige beslutninger, og så er de gode til børn.

Tak for det! Prøver at ringe til Jette Berg når tlf åbner igen efter middag.

Jeg vil tro at trommehinden er sprunget fordi der er relativt meget snask og hun ikke som sådan har ondt mere. Men synes ikke der er eller har været noget blod i snasket. Hun har ikke feber og tror ikke hun har haft det .

Bortset fra den ene nat hvor hun virkede som om hun havde meget ondt, har vi ikke følt hun var syg. Men har møg elendig samvittighed over det, jeg ved ikke om der er noget vi kunne have gjort anderledes 

Egen læges sekretær lovede at vende tilbage efter at have snakket med lægen men det sker bare ikke. Og jeg synes da hun skal undersøges.. Men må kæmpe for en tid hos en ørelæge i stedet. Ved bare de altid har sindssyge ventetider.

Anmeld

19. marts 2015

Pikku Myy

Christine skriver:

Tak for det! Prøver at ringe til Jette Berg når tlf åbner igen efter middag.

Jeg vil tro at trommehinden er sprunget fordi der er relativt meget snask og hun ikke som sådan har ondt mere. Men synes ikke der er eller har været noget blod i snasket. Hun har ikke feber og tror ikke hun har haft det .

Bortset fra den ene nat hvor hun virkede som om hun havde meget ondt, har vi ikke følt hun var syg. Men har møg elendig samvittighed over det, jeg ved ikke om der er noget vi kunne have gjort anderledes 

Egen læges sekretær lovede at vende tilbage efter at have snakket med lægen men det sker bare ikke. Og jeg synes da hun skal undersøges.. Men må kæmpe for en tid hos en ørelæge i stedet. Ved bare de altid har sindssyge ventetider.

Min søn har haft masser af mellemørebetændelser som vi kun har opdaget fordi ørelægen har kunne se at de har været der ved de regelmæssige kontroller han har været til. Det er ikke alle børn der bliver decideret syge af en mellemørebetændelse. Udtalte smerter er heller ikke givet.

Da min søns trommehinde sprang, løb der gullig puds/betændelse ud af øret. Ingen blod.

Hvor gammel var det du skrev at din pige er? Hun er under 1 år, ikke? Hvordan skulle du så nogensinde have nået at gøre noget som helst forkert? Hvis hun har problemer med ørerne, skyldes det højst sandsynligt at hendes eustatiske rør ikke er åbent endnu.

Da vi var afsted til ørelægen første gang, havde jeg al min dårlige samvittighed med. For måske havde vi ikke været helt gode nok til at få huen på osv. Ørelægen kiggede bare på mig med et grin og sagde at man altså ikke fik mellemørebetændelse af kolde ører

Anmeld

20. marts 2015

Christine

Pikku Myy skriver:

Min søn har haft masser af mellemørebetændelser som vi kun har opdaget fordi ørelægen har kunne se at de har været der ved de regelmæssige kontroller han har været til. Det er ikke alle børn der bliver decideret syge af en mellemørebetændelse. Udtalte smerter er heller ikke givet.

Da min søns trommehinde sprang, løb der gullig puds/betændelse ud af øret. Ingen blod.

Hvor gammel var det du skrev at din pige er? Hun er under 1 år, ikke? Hvordan skulle du så nogensinde have nået at gøre noget som helst forkert? Hvis hun har problemer med ørerne, skyldes det højst sandsynligt at hendes eustatiske rør ikke er åbent endnu.

Da vi var afsted til ørelægen første gang, havde jeg al min dårlige samvittighed med. For måske havde vi ikke været helt gode nok til at få huen på osv. Ørelægen kiggede bare på mig med et grin og sagde at man altså ikke fik mellemørebetændelse af kolde ører

Mange tak for dit søde svar  Jeg ved ikke om det bare er en mors opgave at have dårlig samvittighed over alt.

Hun er 5 måneder i dag. Jeg håber det ikke er starten på en masse øreproblemer  Og det lyder meget som om trommehinden sprang, når der heller ikke var blod hos din søn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.