Antibiotika må man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
6 svar
2 synes godt om
18. marts 2015

Anonym trådstarter

Er der nogen der har fået rapenin under graviditet?

Har været hos en læge studerende og fået konstateret halsbetændelse. 

Jeg ved ikke om hun lagde mærke til maven, for i indlægssedlen står der: kontakt læge eller apotek før anvendelse hvis du er gravid eller planlægger at blive gravid.

det står det samme om astma hvilket jeg også har.

har bedt om et opkald fra egen lægen kl 11 og har endnu intet hørt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

mor88

Anonym skriver:

Er der nogen der har fået rapenin under graviditet?

Har været hos en læge studerende og fået konstateret halsbetændelse. 

Jeg ved ikke om hun lagde mærke til maven, for i indlægssedlen står der: kontakt læge eller apotek før anvendelse hvis du er gravid eller planlægger at blive gravid.

det står det samme om astma hvilket jeg også har.

har bedt om et opkald fra egen lægen kl 11 og har endnu intet hørt!

Tror lægen ordinerer en anden slags hvis man er gravid. Prøv og kontakt vagtlægen

Anmeld

18. marts 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

På pro.medicin.dk står der sådan her: 

Graviditet

Kan om nødvendigt anvendes.

Baggrund: Der er data for mange tusinde 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning. 

Så det kan umiddelbart godt anvendes under graviditet, men jeg ved ikke om der er et andet præparat der er mere hensigtsmæssig at anvende. 

Jeg tænker at du kan ringe til lægen eller apoteket og spørge ad hvis du er utryg

God bedring  

Anmeld

18. marts 2015

Anonym trådstarter

AHM skriver:

Graviditet

Baggrund: Der er data for mange tusinde 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning. 

Så det kan umiddelbart godt anvendes under graviditet, men jeg ved ikke om der er et andet præparat der er mere hensigtsmæssig at anvende. 

Jeg tænker at du kan ringe til lægen eller apoteket og spørge ad hvis du er utryg

God bedring  

Vagtlægen siger det er en billigere udgave af primicillin og at jeg gerne må tage det.

bryder mig virkelig ikke om at tage medicin i forhold til graviditeten, men er jo nød til det og han sagde ok så må jeg jo stole på det 

Anmeld

18. marts 2015

Anonym trådstarter

AHM skriver:

Graviditet

God bedring  

Og tak for ønsket om god bedring 

Anmeld

18. marts 2015

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Tror lægen ordinerer en anden slags hvis man er gravid. Prøv og kontakt vagtlægen

Vagtlægen har lige forsikret mig at jeg gerne må tage det, så det må jeg jo stole på 

Anmeld

18. marts 2015

gokkelok

Det kan du trygt tage 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.