Eksperthjælp: Kan grav testen vise positivt pga ægløsnende sprøjte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

715 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. marts 2015

Tina Sandager

Hej Tina.

Jeg blev insemineret sidste fredag altså for kun 5 dage siden og har allerede taget 10 graviditets teste, v jo godt det er for dumt men alle testene har været positive kan det være pga den sprøjte man skal tage 36 timer før inseminationen for nr 2 streg på testene bliver mindre og mindre synlig for hver dag der går.
I dag på 5 dagen er jeg blevet lidt øm i skede åbningen er det normalt?

Tinas svar

Kære Silasui,

ja, din grav test har vist postiv pga den ægløsnende medicin. Det er fordi den biokemisk er bygget op ligesom HCG - som er grav hormonet.

Mht din ømhed i skeden, så burde det ikke være pga imseminationen. Hold øje med om der er tegn på svamp eller anden infektion - og hvis det tager til, så må du en tur op til din læge.

Kh Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

Flødebollen

10-14 dage efter inseminationen er ægløsningssprøjten ude af kroppen. du kan fortsætte med at teste, til den ikke længere er tydelig, så ved du, at din krop er fri for det falske HCG og hvis den så bliver positiv igen efterfølgende ved du, at det ikke skyldtes ÆL-sprøjten.

Blev du ikke guidet i dette på klinikken?

Anmeld

19. marts 2015

silassui

Flødebollen skriver:

10-14 dage efter inseminationen er ægløsningssprøjten ude af kroppen. du kan fortsætte med at teste, til den ikke længere er tydelig, så ved du, at din krop er fri for det falske HCG og hvis den så bliver positiv igen efterfølgende ved du, at det ikke skyldtes ÆL-sprøjten.

Blev du ikke guidet i dette på klinikken?

Nej, jeg fik besked på at tage en grav test 10 dage ind og så ringe hvis den var positiv

Anmeld

19. marts 2015

silassui

silassui skriver:

Nej, jeg fik besked på at tage en grav test 10 dage ind og så ringe hvis den var positiv

der skulle stå 10 dage efter inseminationen og så ringe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.