Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
gulisa skriver:
Pludselig i slutning af hendes graviditet nej jeg ved ik hvor højt men hun siger det er over det 85 som er normal jeg ville tro så må den være omkring 92 for hun siger den er ikke meget over de 85 men hun ville ikke sige det
Okay. Stress kan også få BT til at stige, så hvis det stresser hende at slappe helt af er det også galt. det bedste vil self være hvis hun kan slappe af. Evt læse en god bog, måske gå en lille tur og nyde vejret. Det lyder ikke alarmerende. I en graviditet øges ens BT. Så hvis hendes før lå på fx 120/80 vil det ikke være unormalt at det ligger på 135/90. Mit lå sidst i graviditeten på 145/90 og der var de Ikke bekymrede. Men mit kunne de også se at det var steget stille og roligt.
Kan hun evt skaffe sig en BT måler? Så kan hun måle det i ro derhjemme. Mit blev betydeligt pænere når jeg var hjemme.
Jeg kan godt forstå hvis hun er nervøs ift svangerskabsforgiftning. Hvis hun oplever pludselig stigning i vægt eller øget vand i kroppen generelt skal hun bestemt reagere på det.

Anmeld