Hej Tina.
Jeg skulle have haft min første rigtige menstruation i søndags D. 15 marts. Er i min første cyklus efter p pillestop. Jeg begyndte i sidste uge at være meget træt og meget oppustet. Så jeg tog en graviditetstest lørdag morgen D. 14, og den viste meget tydelig positiv. tog en igen søndag morgen som viste det samme. er ovenud lykkelig nu! Mit spørgsmål til dig er så hvor sikker jeg kan være på at jeg rent faktisk er gravid. Synes du jeg skal tage en test mere i løbet af den her uge, bare for at være sikker på at jeg stadig er gravid? eller kan jeg godt regne med at jeg er gravid, hvis jeg ikke har fået en blødning eller noget der minder om abort?
Jeg tror bare jeg er i tvivl da jeg ikke har de vilde symptomer endnu, er 4+2 Idag :-) Synes der er meget lang tid til jeg skal til læge, og har nok bare brug for at blive beroliget :-)
Hilsen den tvivlsomme :-)
Tinas svar
Kære tvivlsomme,
stort tillykke - du er gravid !!
Der findes ikke "falsk positiv" på en graviditets test.
De fleste gravide får først symptomer - træthed, kvalme, brystspændinger, ligamentsmerter efter 6-7 gravidtetsuge. Nogle gravide får nærmest ingen symptomer.
Held og lykke med det hele.
Kh Tina.
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld