Hvorfor vælge privat børnehave ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP
dpb skriver:

Hos os har vi (havde) to børnehaver en kommunal og en selvejende.

For nogle år tilbage mens vores drenge gik der var der lukningsvarsel. Med andre ord kommunen ville lukke den ene da der ikke var nok børn, og kommunen hældte til at det var den selvejende der skulle lukkes. præcis hvorfor er jeg ikke helt inde i, men vidst nok noget med økonomien, på trods af at det var en børnehave med venteliste og den med bedst ry af de to.

Heldigvis havde vi en handlekraftig bestyrelse og BH leder Valget blev at gå privat. Samme pris som den kommunale inkl. mad. (Førhen var madordningen noget der skulle betales separat) Samtidig blev den så også gjort til en integreret institution med 1 vuggestue stue, og to bh stuer (som hidtil).

Nu nogle år senere var det helt klart det rigtige valg. I efteråret 2014 lukkede den kommunale, grundet mangel på børn. Den børnehave vi havde var simpelthen så til søgt, så de have ikke ingen problemer med at mangle børn. Lige nu er den en anelse overbelagt, grundet lukningen af den anden, men det er kun indtil de største børn starter i forårs SFO her til april.

Vi havde en skøn bh som var bevaringsværdig og der var opbakning fra både personale og forældregruppe til at gå privat, og det var et super godt tiltag den havde de bedste værdier i vores optik (køkkendame som lavede maden med ungerne, fremfor madpakke helvede, derudover så dyrker de selv mange af grøntsagerne som bliver brugt og dette er børnene også med til, båldag og meget mere i modsætning til den anden bh som mere var et opbevaringssted for børnene... og ja, kan godt udtale mig om det da vores ældste gik der i en kort periode, samt har talt med andre der har haft den)

Qnuz

Qnuz

Tak for dit svar - det er altså fedt I gider give jeres besyv med  Oplevede du at pædagogerne tog mere ejerskab af institutionen efter den blev privat ? 

//Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2015

dpb

MKBP skriver:

Tak for dit svar - det er altså fedt I gider give jeres besyv med  Oplevede du at pædagogerne tog mere ejerskab af institutionen efter den blev privat ? 

//Mette

Måske...

Kan faktisk ikke huske at det ændrede noget.... måske fordi personalet hele tiden bare havde været top dejlige og rigtig gode til at gøre det bedste for vores børn

Egentlig lidt vildt så lidt man kan huske.... det trods alt kun ca. 1 år siden vores yngste gik ud og han startede der som 1½ årig ca. da de startede integreret, samtidig med at de blev private....indtil da havde han været i dp men det var ikke optimalt da den første stoppede efter sygdom og der havde været en masse gæstedp ind over osv. lang historie

Men som sagt er det ikke rigtig noget jeg lagde mærke til.... derimod lagde jeg mærke til at der ikke var lige så langt fra ide til handling da de ville lave barnevogns området bedre afskærmet osv.  ligesom urte/grøntsagshave blev også udvidet + drivhus og sådan kom op efter....  Mindes egentlig bare at børnehavens værdier kom mere i fokus

Qnuz

Anmeld

18. marts 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP
dpb skriver:

Måske...

Kan faktisk ikke huske at det ændrede noget.... måske fordi personalet hele tiden bare havde været top dejlige og rigtig gode til at gøre det bedste for vores børn

Egentlig lidt vildt så lidt man kan huske.... det trods alt kun ca. 1 år siden vores yngste gik ud og han startede der som 1½ årig ca. da de startede integreret, samtidig med at de blev private....indtil da havde han været i dp men det var ikke optimalt da den første stoppede efter sygdom og der havde været en masse gæstedp ind over osv. lang historie

Men som sagt er det ikke rigtig noget jeg lagde mærke til.... derimod lagde jeg mærke til at der ikke var lige så langt fra ide til handling da de ville lave barnevogns området bedre afskærmet osv.  ligesom urte/grøntsagshave blev også udvidet + drivhus og sådan kom op efter....  Mindes egentlig bare at børnehavens værdier kom mere i fokus

Qnuz

Cool  Tak for svar - det er virkelig noget vi kan bruge til noget !!

Anmeld

18. marts 2015

Janey

Profilbillede for Janey
MKBP skriver:

Tak for dit svar - så dejligt med andres tanker  Du skriver at hvis prisen var højere ville du forvente noget mere...- hvilke tanker gør du dig omkring det ? Er det forventning om bedre normering, større engagement, tilbud om flere samtaler...- eller ??  Sætter meget pris på dit svar !!

//Mette

Afhængigt af hvor meget mere vi skulle betale ville det være ting som bedre normering, god og sund kost med i prisen og, at fasciliteterne var velholdte.

Anmeld

18. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville forvente en bedre normering

Anmeld

18. marts 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP
mor:) skriver:

Jeg ville forvente en bedre normering

Også hvis prisen er den samme som det kommunale tilbud ?  Tak for svar !

//Mette

Anmeld

18. marts 2015

MKBP skriver:

Også hvis prisen er den samme som det kommunale tilbud ?  Tak for svar !

//Mette

Ja

Anmeld

18. marts 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP
mor:) skriver:

Ja

Hvor forventer du så de sparer penge ? 

Anmeld

18. marts 2015

MKBP skriver:

Hvor forventer du så de sparer penge ? 

Det ved jeg ikke. Det har jeg ikke sat mig ind i - men kan ikke se fordelen ved privat hvis normeringen er lige så ringe som i det offentlige. 

Der kunne f.eks. være flere pædagogmedhjlper, pædagogassistenter og færre pædagoger. Sådan har den private institution jeg kender til gjort det

Anmeld

18. marts 2015

Lbb

Jeg har ikke selv erfaring med private institutioner, men har hørt at de ofte har færre pædagoger ansat i forhold til medhjælpere eller at normeringen er dårligere.

jeg ville som ny forældre nok spørge ind til præcist hvor mange personaletimer, der er på en stue og hvordan forholdet ml uddannede og medhjælpere er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.