Anbefal en stor famile bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
11 svar
16 synes godt om
17. marts 2015

Leonora

Hey

Da vi får barn nr 3 til sommer har vi brug for en stor familie bil. Vi købte sidste år en ny Ford Focus st.car.

men vi synes ikke kabinen er stor nok.

det er primært mig der kører med børnene men har ofte en eller to kammerater med hjem. 

Har set lidt på Ford S-max.

vil meget gerne høre jeres erfaringer med store biler til en stor familie på snart 5

Knus fra mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2015

De3Guldklumper

Hey

Da vi får barn nr 3 til sommer har vi brug for en stor familie bil. Vi købte sidste år en ny Ford Focus st.car.

det er primært mig der kører med børnene men har ofte en eller to kammerater med hjem. 

vil meget gerne høre jeres erfaringer med store biler til en stor familie på snart 5

Knus fra mig 

Vi har en Citroën C4 Picasso - 7 pers.

Vi kiggede Touran, s max og Picasso. Til det budget vi havde fik vi mest for pengene (udstyr) i citroen'en. 

Vi har ikke fortrudt et sekund at valget faldte på den og vi har ikke haft problemer med den i de 13 mdr vi har haft den

Anmeld

17. marts 2015

bøllen

Leonora skriver:

Hey

Knus fra mig 

Jeg fik for ikke så længe siden en Ford s-max dog kun med 5 sæder . Der er god plads både for og bagved . God plads i bagage rummet . En ok bil . Skiftede for at få 3 separate sæder til ungerne . Savner min gamle bil som kørte bedre  men denne passer bedre til familiens behov

Anmeld

17. marts 2015

Kløver

De3Guldklumper skriver:

Vi har en Citroën C4 Picasso - 7 pers.

Vi kiggede Touran, s max og Picasso. Til det budget vi havde fik vi mest for pengene (udstyr) i citroen'en. 

Vi har ikke fortrudt et sekund at valget faldte på den og vi har ikke haft problemer med den i de 13 mdr vi har haft den

Vi har også en Citroën C4 grand Picasso 7 pers og vi er så glade for den, især nu hvor barn nr 4 er på vej. Dog må man ikke bruge autostol, hvor basen eller stolen støttes med en stang mod gulvet, på 2 sæderække i yderpositionerne (pga rummene i gulvet) 

Anmeld

18. marts 2015

eirene

Vi har en Kia Carens med 7 sæder. Der er selvfølgelig ingen bagagerum når alle 7 sæder er i brug, men ellers er det en super lækker og rummelig bil. Der var mest plads i den i forhold til de andre vi prøvede og prisen er rimelig og med masser af udstyr.

Anmeld

18. marts 2015

charthys

Altså vi sværger til en berlingo, - god højde, nem at få ungerne ind og ud af, skydedøre på bagsædet hvilket minimerer risikoen for buler i nabo bilen. Der er rigeligt plads til 3 børn på bagsædet og så kan man få to ekstra sæder til bagagerummet, som kan tages ud hvis i skal bruge pladsen til noget andet. :-)

Anmeld

18. marts 2015

LJMNA

Vi havde først en berlingo, den var fin nok og super praktisk da vores Tvillinge klapvogn bare ku gå ind uden at skulle klappes sammen. Og så havde den skydedøre, klart et plus på smalle p-pladser

Nu kører vi rundt i en C-max, den har klart bedre sidde komfort og ser da ogs "smartere" ud vi kiggede ogs på S-max men det vi bruger bilen til og prisforskellen gjorder at vi endte op med C-maxen og er egentlig ogs ret glad for den  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. marts 2015

(august)

Peugeot 5008 også en 7 sæders vogn. Vores pigerne sidder på det forreste bagsæde allesammen. Vi har haft en et års tid og ville ikke bytte for noget, men tag ud og prøv bilerne. Jeg er ikke så høj og kunne f.eks ikke nå koblingen i picassoen. 

Anmeld

18. marts 2015

dpb

Vi har en ford galaxy som det er nu... og er super glade for den

Der er syv sæder i

Før havde vi en Fiat doblo og kan kun fraråde den....

Qnuz

Anmeld

18. marts 2015

Xolia

Leonora skriver:

Hey

Knus fra mig 

Vi har lige købt ny bil - Citroën C4 Grand Picasso (7-personers) da vi om lidt er 6.

Vi har dog indtil da haft en lille Hyundai i10 med plads til Mor, far, og børn på 10, 8 (sæde) og 1 (autostol) samt en lille barnevogn i bagagerummet ;-)

Men den nye er der klart MEGET plads - vi havde pakket til mini-cruise inkl. den store barnevogn og alt var under dækket i bagagerummet (der hvor der er ekstra sæder) - så ungerne opdagede intet om at vi skulle afsted ;-)

Vores kører i øvrigt upåklageligt - og vi købte en demo, hvilket sparede os for over 100.000 kr. ;-)

Men bedste råd - ud og prøv alle sammen, det er den eneste måde at finde den rigtige... God jagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.