3 børn med kort aldersspredning - erfaring?:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
6 svar
2 synes godt om
17. marts 2015

SRP

Hej piger

Vil meget gerne høre jeres erfaring og mening med livet med 3 børn med kort spredning.

Kort fortalt:

Vi har to dejlige børn på hhv. 2 år og knap 10 måneder. Dvs. der er 14 måneder mellem dem. Det har da været hårdt i perioder, men intet som skræmmer mig overhovedet.

Vi overvejer at få barn nummer 3 (eller gå i gang med at forsøge her i august). Det er vores sidste barn.

Jeg er i gang med min kandidat, som jeg gerne skulle afslutte til februar 2016. Jeg har fået begge børn under uddannelse og det har bare været så dejligt! Jeg vil rigtig gerne have den sidste inden jeg for alvor indtager det barske arbejdsliv med fuldtidsjob og hvad der hører til. Selvfølgelig er økonomien ikke den stærkeste, når der kun er en reel indtægt. Jeg får SU, men vil få dagpenge, selvom det heller ikke er nogen høj indkomst.

Er jeg helt forkert på den, når jeg gerne vil have den sidste i mens jeg stadig er i gang med uddannelsen?

Andre med 3 børn som er forholdsvis tætte aldersmæssigt? Vil meget gerne have den 3 så der max bliver 2-3 år imellem nr. 2 og nr. 3.

Det var desværre ikke nemt at få nummer 1, men nummer 2 kom nemt. Vil derfor gerne gå i gang med at forsøge til august, hvis nu det skulle trække ud - det ved man desværre aldrig.

Jeg er 26 år og min kæreste snart 28.

Åh kom gerne med jeres mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har tre børn med en aldersforskel på tre et halvt år fra nummer et til nr 3, der er 15 mdr mellem nr et og nr to. Synes det gik super nemt at gå fra to til tre. Var inden i rutinerne, de måtte stort set de samme ting. Synes absolut en fordel at få overstået alt babytingene på en gang. I da er de bedste venner ��

Anmeld

17. marts 2015

Kløver

SRP skriver:

Hej piger

Vil meget gerne høre jeres erfaring og mening med livet med 3 børn med kort spredning.

Kort fortalt:

Vi har to dejlige børn på hhv. 2 år og knap 10 måneder. Dvs. der er 14 måneder mellem dem. Det har da været hårdt i perioder, men intet som skræmmer mig overhovedet.

Vi overvejer at få barn nummer 3 (eller gå i gang med at forsøge her i august). Det er vores sidste barn.

Jeg er i gang med min kandidat, som jeg gerne skulle afslutte til februar 2016. Jeg har fået begge børn under uddannelse og det har bare været så dejligt! Jeg vil rigtig gerne have den sidste inden jeg for alvor indtager det barske arbejdsliv med fuldtidsjob og hvad der hører til. Selvfølgelig er økonomien ikke den stærkeste, når der kun er en reel indtægt. Jeg får SU, men vil få dagpenge, selvom det heller ikke er nogen høj indkomst.

Er jeg helt forkert på den, når jeg gerne vil have den sidste i mens jeg stadig er i gang med uddannelsen?

Andre med 3 børn som er forholdsvis tætte aldersmæssigt? Vil meget gerne have den 3 så der max bliver 2-3 år imellem nr. 2 og nr. 3.

Det var desværre ikke nemt at få nummer 1, men nummer 2 kom nemt. Vil derfor gerne gå i gang med at forsøge til august, hvis nu det skulle trække ud - det ved man desværre aldrig.

Ja vi vil få 4.5 år mellem

barn nr 1 og nr 4

vi har fra jan 11, april 12, juni 14 og termin august 15  

synes det har været nemmere med 3 børn end det var med 1 og 2 børn  du spørger endelig bare løs  

Anmeld

17. marts 2015

Signe-bine

Jeg har godt nok kun et barn og nummer 2 i maven... 

Men hvis i kan rumme en 3'er både økonomisk og følelsesmæssigt, så synes jeg da klart i skal gøre det :-D Jeg kan sagtens følge argumentet for at det er rart at have ungerne før job-reset for alvor starter. Og drømmen om at have sine unger tæt sammen kan jeg også følge, jeg har samme drøm :-) Jeg ville bare springe ud i det hvis jeg var dig/jer :-) 

Anmeld

17. marts 2015

EnGodMor

Ja vi vil få 4.5 år mellem

barn nr 1 og nr 4

vi har fra jan 11, april 12, juni 14 og termin august 15  

synes det har været nemmere med 3 børn end det var med 1 og 2 børn  du spørger endelig bare løs  

Det er satme perfekt ramt med de måneder der Wao, det har i altså gjort perfekt og med årstal os

Anmeld

18. marts 2015

Kløver

EnGodMor skriver:

Det er satme perfekt ramt med de måneder der Wao, det har i altså gjort perfekt og med årstal os

Ha ha ja der er 14 mdr mellem de to store og bliver 13-14 mdr mellem de to små  

min datter på knap 3 er vild med lillebror på 8 mdr så er sikker på de alle vil få tætte forhold

Anmeld

18. marts 2015

Hvem?

Hej piger

Kort fortalt:

Her har vi børn fra

Januar 2010

December 2010

og September 2013 

(og venter en mere her til Maj 2015)

Jeg syntes klart det har været en fordel at have børn tæt på hinanden, de følges ad, må stort set de samme ting (hver fald de to store, der er født i samme år), og at gå fra at have to til tre børn har her, været utrolig nemt, de store har taget så godt imod lillebror, de leger med hinanden, mens (da han var lille), og skulle spise, der har ingen problemer været også er man inde i rutinerne med bleskift, natteroderi osv

Selvfølgelig er det også hårdt til tider, netop de nætter hvor de alle vågner på skift, osv, men jeg gjorde det heller end gerne en gang til

Så vi er spændt på, når nr. 4 melder sin ankomst om et par måneder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.