Har du købt hus af dine forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

636 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg oprettede en tråd for nogle dage siden ang. at min mand og jeg havde leget lidt med tanken om, at købe mine forældres hus, da min mor er død og min far på vej på plejehjem.

Vi har været i banken og forhøre os, og fik at vide at det godt ku lade sig gøre, hvis altså vi ku købe det til 15% under markedsværdien (min halvbror skal acceptere ) og vi skal til møde med en advokat i næste uge for at høre hvad min bror har af rettigheder og hvordan man kan gøre tingene.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen som har overtaget/købt et hus af deres forældre? Evt også efter dødsfald.... men ikke nødvendigvis..

Hvordan havde du det da du/I flyttede ind? Var det underligt i starten? Og var det svært at gøre det til sit eget? Her tænker jeg både følelsen i det og rent fysisk - ændre boligen (rive vægge ned, ommøblere osv.)

Tak i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2015

LJMNA

Vi startede med at leje mit barndomshjem af mine forældre efter 1 år blev min mand udlært og vi snakkede om at købe hus, mine forældre spurgte om vi ville købe deres til resten af hvad de skyldte i  det og ja self ville vi det.. (Processen blev lang og mege mere indviklet end vi havde forstillet os og det tog 6 mdmen r at få alle papir og underskrifter på plads, da vi lige skulle igennem SKAT ogs) 

Men nu ejer vi det (oktober sidste år) og elsker det, jeg er 100% tryg i vores hjem hvilket jeg ellers aldrig har været i de lejligheder vi ellers har boet i.. Vi har renoveret, lagt nyt gulv og revet vægge ned og har slet ikk haft det svært ved det, nyder at bevarer mine minder og samtidig kunne fornye..  

Faktisk er vores hus stedet hvor mig og min mands forhold startede for snart 8 år siden, det er lidt hyggeligt ❤️

Anmeld

16. marts 2015

Kim71

LJMNA skriver:

Vi startede med at leje mit barndomshjem af mine forældre efter 1 år blev min mand udlært og vi snakkede om at købe hus, mine forældre spurgte om vi ville købe deres til resten af hvad de skyldte i  det og ja self ville vi det.. (Processen blev lang og mege mere indviklet end vi havde forstillet os og det tog 6 mdmen r at få alle papir og underskrifter på plads, da vi lige skulle igennem SKAT ogs) 

Men nu ejer vi det (oktober sidste år) og elsker det, jeg er 100% tryg i vores hjem hvilket jeg ellers aldrig har været i de lejligheder vi ellers har boet i.. Vi har renoveret, lagt nyt gulv og revet vægge ned og har slet ikk haft det svært ved det, nyder at bevarer mine minder og samtidig kunne fornye..  

Faktisk er vores hus stedet hvor mig og min mands forhold startede for snart 8 år siden, det er lidt hyggeligt ❤️

Vi har købt min kones farmors hus, efter hun gik bort. Jeg syntes ikke det som sådan er mærkeligt, men mere lidt sjovt at tænke på, at mine egne børn vokser op i de værelser, hvor deres morfar som barn selv løb rundt og legede for mange år siden.

Vi har også selv lavet en del om, ved at lægge nyt gulv, rive et par vægge ned osv. Jeg har da tænkt på, at når vi en gang flytter, forhåbentligt om mange år, så forlader man et hus, som har en lang historie i vores familie.

- Kim -

Anmeld

16. marts 2015

PernilleogLouis

Jeg købte min fars andel efter han døde - det var til prisen den blev vurderet til. Jeg syns ik det var underligt - jo det var da lidt underligt at smide alle hans ting ud men ik mere end det var til at klare - lavede mange til v lejligheden så det virker slet ik til at være samme sted 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.