Børnebidrag fra far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.066 visninger
5 svar
1 synes godt om
15. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg er blevet alene med min pige, og vil derfor gerne have børnebidrag fra hendes far. Han er dog ikke med på det, og mener han også har udgifter ved at have hende. Hun er på weekend hver anden weekend fra fredag til søndag. Han køber indimellem en bluse eller noget til hende, men det sker måske engang hver anden måned. Det er mig der betaler for fritidsordning, tøj, fritidsinteresser osv.

Har jeg ikke krav på de penge? Nogen der ved hvor meget det er? Hvad gør jeg hvis han ikke vil betale?

Jeg er studerende, og synes helt ærligt det er helt fair han hjælper lidt økonomisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2015

DortheL

Anonym skriver:

Jeg er blevet alene med min pige, og vil derfor gerne have børnebidrag fra hendes far. Han er dog ikke med på det, og mener han også har udgifter ved at have hende. Hun er på weekend hver anden weekend fra fredag til søndag. Han køber indimellem en bluse eller noget til hende, men det sker måske engang hver anden måned. Det er mig der betaler for fritidsordning, tøj, fritidsinteresser osv.

Har jeg ikke krav på de penge? Nogen der ved hvor meget det er? Hvad gør jeg hvis han ikke vil betale?

Jeg er studerende, og synes helt ærligt det er helt fair han hjælper lidt økonomisk.

Du skal ansøge om børnebidrag gennem statsforvaltningen. Så afgør de, om du er berettet, og sætter beløbet. Jeg får den normale som udgør 1.289,- pr. måned. Hvis faderen ikke vil betale, skal du gå til din kommune med afgørelsen, og de vil så udbetale pengene til dig, og opkræve dem fra faderen. Håber dette gav mening, ellers skriver du bare igen :-) 

Anmeld

15. marts 2015

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Du skal ansøge om børnebidrag gennem statsforvaltningen. Så afgør de, om du er berettet, og sætter beløbet. Jeg får den normale som udgør 1.289,- pr. måned. Hvis faderen ikke vil betale, skal du gå til din kommune med afgørelsen, og de vil så udbetale pengene til dig, og opkræve dem fra faderen. Håber dette gav mening, ellers skriver du bare igen :-) 

Tusind tak for dit svar  Så jeg er berettiget til penge fra ham? Selvom han mener han også bruger penge på mad og oplevelser med hende når hun besøger ham?

Anmeld

15. marts 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar  Så jeg er berettiget til penge fra ham? Selvom han mener han også bruger penge på mad og oplevelser med hende når hun besøger ham?

Ja du er berettiget, den smule det koster ham at have hende hver anden weekend, kan slet ikke sammenlignes med den udgift du har. Det eneste tidspunkt hvor han kan blive fritaget er hvis i har 7/7 ordning og betaler 50/50 hver ��

Anmeld

15. marts 2015

morethanperfect

Anonym skriver:

Ja du skal søge gennem statsforvaltningen .. Hvis ikke han vil give dig dem frivilligt , skal du søge igennem udbetaling DK.. Og det kan godt tage lidt tid .. Jeg har ventet siden Oktober 

Anmeld

16. marts 2015

DortheL

Anonym skriver:

Som udgangspunkt ja. Og han kan trække pengene fra i sin årsopgørelse. Jeg synes du skal gå på statsforvaltningens hjemmeside, og udfylde en blanket :-) Min eks bruger da også penge på diverse aktiviteter med vores dreng- men jeg får stadig bidrag fra ham'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.