Børnebidrag fra far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.066 visninger
5 svar
1 synes godt om
15. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg er blevet alene med min pige, og vil derfor gerne have børnebidrag fra hendes far. Han er dog ikke med på det, og mener han også har udgifter ved at have hende. Hun er på weekend hver anden weekend fra fredag til søndag. Han køber indimellem en bluse eller noget til hende, men det sker måske engang hver anden måned. Det er mig der betaler for fritidsordning, tøj, fritidsinteresser osv.

Har jeg ikke krav på de penge? Nogen der ved hvor meget det er? Hvad gør jeg hvis han ikke vil betale?

Jeg er studerende, og synes helt ærligt det er helt fair han hjælper lidt økonomisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2015

DortheL

Anonym skriver:

Jeg er blevet alene med min pige, og vil derfor gerne have børnebidrag fra hendes far. Han er dog ikke med på det, og mener han også har udgifter ved at have hende. Hun er på weekend hver anden weekend fra fredag til søndag. Han køber indimellem en bluse eller noget til hende, men det sker måske engang hver anden måned. Det er mig der betaler for fritidsordning, tøj, fritidsinteresser osv.

Har jeg ikke krav på de penge? Nogen der ved hvor meget det er? Hvad gør jeg hvis han ikke vil betale?

Jeg er studerende, og synes helt ærligt det er helt fair han hjælper lidt økonomisk.

Du skal ansøge om børnebidrag gennem statsforvaltningen. Så afgør de, om du er berettet, og sætter beløbet. Jeg får den normale som udgør 1.289,- pr. måned. Hvis faderen ikke vil betale, skal du gå til din kommune med afgørelsen, og de vil så udbetale pengene til dig, og opkræve dem fra faderen. Håber dette gav mening, ellers skriver du bare igen :-) 

Anmeld

15. marts 2015

Anonym trådstarter

DortheL skriver: