Husholdningsbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
8 svar
4 synes godt om
15. marts 2015

Christabelle

Hejsa

Mest henvendt til enlige med 1 barn;

Jeg ville bare høre Jer hvor meget I bruger på mad-/ husholdning pr måned?

Jeg er blevet alene med min datter på 16 mdr og skal til at lægge nyt budget og kan ikke helt finde ud af hvor meget jeg skal sætte af til den post.

Pft for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Christabelle skriver:

Hejsa

Jeg er blevet alene med min datter på 16 mdr og skal til at lægge nyt budget og kan ikke helt finde ud af hvor meget jeg skal sætte af til den post.

Pft for svar

Jeg er alene med min datter på 8 mdr. Vi bruger ca 3000 kr om mdr på mad, bleer, mme og andre husholdningsartikler

Man kunne helt 100 gøre det billigere, men jeg synes det er rart ikke at skulle vende hver en øre for at få det hele til at gå op  

Anmeld

15. marts 2015

Fremad

Jeg tror vi brugte vi 1500 kr med div sæbe osv men havde ikke ble Barn og er go til at købe dato varer...

Men det kommer jo os meget an på hvordan.man plejer at lave mad, og hvad man plejer at spise...

Nu er vi 2 voksne og 2 børn.... Nu bruger vi Ca 3000 til mad sæbe mm og den lille bruger nok 700 på mme og bleer ved siden af :-)

Anmeld

15. marts 2015

Mettefpigen

2500 på alt ☺

Anmeld

16. marts 2015

Christabelle

Takker mange gange for svar

tænker at sætte det til 2000 til at starte med og så se hvordan det går. Kan jo altid regulere op eller ned.

Anmeld

16. marts 2015

FruStolpe

Hejsa

Pft for svar

Her er en rettesnor. Selvom det dog nok er meget individuelt hvordan ens forbrug er. 

www.budgethuset.dk/hvad-koster-det-at-leve/

Anmeld

16. marts 2015

Christabelle

Her er en rettesnor. Selvom det dog nok er meget individuelt hvordan ens forbrug er. 

www.budgethuset.dk/hvad-koster-det-at-leve/

Men hvis man lægger mad&drikke, hygiejneartikler og dagligvarer (som jeg kunne forestille mig ville dække det jeg kalder 'husholdningsbudget') så bliver det knap 3600... Det lyder da lidt vildt for 1 voksen og 1 barn eller er det bare mig?

Anmeld

16. marts 2015

FruStolpe

Christabelle skriver:

Men hvis man lægger mad&drikke, hygiejneartikler og dagligvarer (som jeg kunne forestille mig ville dække det jeg kalder 'husholdningsbudget') så bliver det knap 3600... Det lyder da lidt vildt for 1 voksen og 1 barn eller er det bare mig?

Det må jeg indrømme at jeg faktisk ikke ved... Vi er 2 voksne og 2 børn, og vi regner med ca 6000 til husholdning... 

Så lidt mere end halvdelen ville jeg mene til 1 voksen og 1 barn, da det jo ofte er lidt dyrer at leve alene. 

Men igen, det kommer jo meget an på forbrugvaner 

Anmeld

16. marts 2015

marieo

Jeg er alene med min søn og bruger ca 2000, han bliver dog stadig fuldammet, så ville nok sætte lidt mere af når han begynder at spise. Men kunne nu altså godt gøre det lidt billigere hvis jeg ville 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.