Smerter i haleben - hvad må man/må man ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
9 svar
3 synes godt om
15. marts 2015

Miss BananaHammock

Jeg har i et par dage nu døjet med voldsomme smerter i halebenet og i dag er det begyndt at trække frem i lysken. Aner ikke om det bare skal accepteres eller om det skal tjekkes, så har skrevet til mig læge. Men ville lige høre om I ved hvad man må/ ikke må hvis det nu er bækkenet?

Er det noget med at man skal passe må med bestemte bevægelser?

Jeg er sygemeldt i forvejen, så har masser af tid til at slappe af, men er jo vant til at gøre rent, bære på Alexander på 2 år osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2015

April-baby

Jeg havde bækkensmerter faktisk lige fra uge 13 til uge 30. Og jeg måtte ikke gøre rent, skifte sengetøj, alt sådan noget hvor du belaster bækkenet. (:

Anmeld

15. marts 2015

Miss BananaHammock

April-baby skriver:

Jeg havde bækkensmerter faktisk lige fra uge 13 til uge 30. Og jeg måtte ikke gøre rent, skifte sengetøj, alt sådan noget hvor du belaster bækkenet. (:

Det var det jeg frygtede! :-( Måtte du løfte? f.eks. et barn. 

Anmeld

15. marts 2015

April-baby

Miss BananaHammock skriver:

Det var det jeg frygtede! :-( Måtte du løfte? f.eks. et barn. 

Om jeg måtte, ved jeg desværre ikke, men gjorde det nu alligevel. Men husk at du ikke må overbelaste bækkenet for ellers gør det bare mere ondt :/. Så hvis du skal bukke dig ned for at tage ham op, så husk hele kroppen ned og tage ham op (: og det samme hvis du skal tæmme opvaskemaskinen, hele kroppen med, og ikke sidde med benene krydset. " det var svært for mig! " (: håber det ku hjælpe lidt uden at være alt for forvirret (:

Anmeld

15. marts 2015

Miss BananaHammock

April-baby skriver:

Om jeg måtte, ved jeg desværre ikke, men gjorde det nu alligevel. Men husk at du ikke må overbelaste bækkenet for ellers gør det bare mere ondt :/. Så hvis du skal bukke dig ned for at tage ham op, så husk hele kroppen ned og tage ham op (: og det samme hvis du skal tæmme opvaskemaskinen, hele kroppen med, og ikke sidde med benene krydset. " det var svært for mig! " (: håber det ku hjælpe lidt uden at være alt for forvirret (:

Åh den med benene krydset er helt håbløs.. det sker bare helt automatisk. Den skal jeg virkelig tænke over 

Men tak for hjælpen. Gav mig masser af info, for jeg tænker jo umiddelbart at det ikke er værre at støvsuge end at tømme opvaskemaskinen, men kan godt se at man bevæger bæknet mere - nu jeg er opmærksom på det. Må have manden i gang med støvsugeren! 

Anmeld

15. marts 2015

April-baby

Åh den med benene krydset er helt håbløs.. det sker bare helt automatisk. Den skal jeg virkelig tænke over 

Men tak for hjælpen. Gav mig masser af info, for jeg tænker jo umiddelbart at det ikke er værre at støvsuge end at tømme opvaskemaskinen, men kan godt se at man bevæger bæknet mere - nu jeg er opmærksom på det. Må have manden i gang med støvsugeren! 

Jeg gør det stadig ��. 

Jeg tænkte os først man kan da nemt støvsuge, der måtte jeg så kaste håndklædet i ringen og bede manden om det

Herhjemme laver jeg mad, bager og alt det. Men min kæreste han laver: skifte sengetøj, gøre rent, tage skrald ud " en gamle skade fra jeg spillede fodbold ", og alt det, så der kommer pludselig en masse til de kære mænd

Anmeld

15. marts 2015

Miss BananaHammock

April-baby skriver:

Jeg gør det stadig ��. 

Jeg tænkte os først man kan da nemt støvsuge, der måtte jeg så kaste håndklædet i ringen og bede manden om det

Herhjemme laver jeg mad, bager og alt det. Men min kæreste han laver: skifte sengetøj, gøre rent, tage skrald ud " en gamle skade fra jeg spillede fodbold ", og alt det, så der kommer pludselig en masse til de kære mænd

Det lyder som en fair fordeling! 

Anmeld

15. marts 2015

April-baby

Det lyder som en fair fordeling! 

Lige præcis

Anmeld

15. marts 2015

Mor Christa

Jeg var desværre også ramt af bækkenløsning, og især halebenssmerter! Jeg lider desværre stadig af slemme halebenssmerter her 9,5 mdr efter fødsel :-( 

i forhold til halebenet, kan du ikk gøre til eller fra - man kan kun aflaste! Ved at ligge ned- især på siden! Sove med pude mellem benene .. Sidde "skævt" så du ikk sidder direkte på halebenet.. Jeg vil også anbefale dig at købe en pude med hul i midten.. De er ret dyre hvis du køber "de rigtige" halebenspuder, jeg købe bare sådan en til at have rundt om nakken når du feks kører bil - den kan også skåne halebenet når du sidder ..

Fysioterapeuter kan også være behjælpelige. Akupunktur hjalp mig de første par mdr, men da smerterne blev for store, kunne jeg slet ikke overskue de der nåle ;-) 

jeg fik ordrer fra læge, jm og fysioterapeut at jeg ikke måtte løfte min dreng på dengang 3 år! 

Ingen spredte ben. Sko der er gode at gå i. Ingen ryk i bækkenet' 

og så tog jeg karbad hver aften for at lindre smerter. Og varmede også viskestykker i microovnen og lagde på lænden :-) 

Anmeld

15. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu er jeg enlig så jeg var nødt til at gøre det hele selv, men jeg fandt ud af at det var nemmere for mig at feje end at støvsuge. Havde bækkenløsning fra uge 17 ca. 

Og ja, ellers så skal man tænke over sine bevægelser, og aflaste bækkenet så meget som muligt.
Jeg døjede meget med halebenet (og gør det stadig 8 mdr efter fødsel) og det eneste tidspunkt hvor jeg havde det nogenlunde behageligt var når jeg sad på en yogabold og kunne sidde og bevæge mig/hoppe lidt. - Så jeg vil klart anbefale at anskaffe sådan en hvis du har ondt i halebenet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.