veninder uden børn vs. med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.332 visninger
10 svar
14 synes godt om
14. marts 2015

elskeratværemor

Puuha sys godt nok det er tight for tiden med de veninder uden børn, de spørger bare heeele tiden hvornår ses vi bla bla bla, uden at vise forståelse for at vores 8 mdr. Gamle søn er morsyg i øjeblikket, så sent som igår fik jeg vildt dårlig samvittighed over at skulle sige nej til en veninde ville ha mig med på cafe, fordi det er 100 år siden vi sidst var ude og nyde en kop kaffe sammen alene MEN jeg priorter min søns behov for at være sammen med mor, så må cafe m.m. komme på et andet tidspunkt, men kan veninder virkelig tillade sig at blive fornærmet over man ikke tænker på cafe ture lige nu og få en til at få denne samvittighed??? 

Det er bare SÅ meget nemmere med veninder der har børn, for de ved godt selv hvordan det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

De bliver klogere når de selv får børn  

men hvorfor tager du ikke bare sønnike med ud på caféen?

Anmeld

14. marts 2015

elskeratværemor

ES90 skriver:

De bliver klogere når de selv får børn  

men hvorfor tager du ikke bare sønnike med ud på caféen?

Ja forhåbentlig da 

Det ville jeg også gerne, men da det var så sent kl 18, og han bliver træt omkring 19 og lidt hysterisk ville det ødelægge hans putte rutine totalt

Anmeld

14. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
elskeratværemor skriver:

Ja forhåbentlig da 

Det ville jeg også gerne, men da det var så sent kl 18, og han bliver træt omkring 19 og lidt hysterisk ville det ødelægge hans putte rutine totalt

Ja det kan jeg godt se.. Kender det udmærket selv! 

Hvad så med at aftale kl 20? Så er den lille puttet, og du kan hygge dig med veninden med god samvittighed.

Anmeld

14. marts 2015

Frk.S

Jeg tror det er svært at sætte sig ind i når man ikke selv har børn..... så har man jo kun sig selv at tage hensyn til.

Foreslå hende da en anden gang at i gør det om formiddagen / eftermiddagen alt efter hvad der passer jer alle og så har du din søn med... måske kan det times når han sover så han kan sove i barnevognen mens i hygger på cafeen.

Alternativt kunne det være om aftenen når han er blevet puttet. 

Jeg synes ikke det har været det store problem at komme ud selvom jeg har fået børn... der skal bare lidt mere planlægning til og ikke så spontant. 

Anmeld

14. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther
elskeratværemor skriver:

Puuha sys godt nok det er tight for tiden med de veninder uden børn, de spørger bare heeele tiden hvornår ses vi bla bla bla, uden at vise forståelse for at vores 8 mdr. Gamle søn er morsyg i øjeblikket, så sent som igår fik jeg vildt dårlig samvittighed over at skulle sige nej til en veninde ville ha mig med på cafe, fordi det er 100 år siden vi sidst var ude og nyde en kop kaffe sammen alene MEN jeg priorter min søns behov for at være sammen med mor, så må cafe m.m. komme på et andet tidspunkt, men kan veninder virkelig tillade sig at blive fornærmet over man ikke tænker på cafe ture lige nu og få en til at få denne samvittighed??? 

Det er bare SÅ meget nemmere med veninder der har børn, for de ved godt selv hvordan det er

Det er klart, at der er færre café-/venindeture, når man har fået et barn. Det tror jeg nu (forhåbentlig), de fleste mennesker forstår.

Men er der ikke, som andre skriver, mulighed for enten at mødes tidligere, senere eller hjemme hos dig? Og er der ikke en far? Selvom barnet er morsyg, er faren trods alt også primær omsorgsperson.

Det er med veninder som med sex, arbejde etc. - hvis man vil have det, må man prioritere det.

Anmeld

14. marts 2015

TNBC

elskeratværemor skriver:

Hvis hun siger 18, så sig 19:30 eller 20.

Eller sig at du helst vil mødes om eftermiddagen, og nogle gange vil din søn være med. De forstår jo ikke hvordan det er at have et barn.

Men hvorfor kan far ikke passe ham, mens du går ud og får en kop kaffe?

Anmeld

14. marts 2015

April-baby

Jeg tænker, hvorfor ikke få en kop kaffe hjemme hos dig eller hende? Der kan du have din søn med (: 

Anmeld

14. marts 2015

Missy_B

Nu har jeg selv et barn på 2 og en mere på vej, men jeg har prioriteret også at se mine veninder uden børn! Cafebesøg kan sagtens lade sig gøre, og ellers så inviter veninden hjem til dig..

Om man har børn eller ej så må begge parter gøre en indsats for at bevare et venskab, og selvfølgelig er det ikke altid lige nemt når den ene har barn, men det kan altså sagtens lade sig gøre

Anmeld

14. marts 2015

Mor til Ella

Ja, jeg vil sige huske at prioterere dine veninder, ellers stopper de altså med at søge kontakten.

Jeg forstår dig sagtens, men kompromis ang tid som de andre siger.

men nu er jo også farvet af ikke at have været uden for mit "fængsel" i 9 mdr, og ville give BEGGE arme for en bytur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.