elskeratværemor skriver:
Puuha sys godt nok det er tight for tiden med de veninder uden børn, de spørger bare heeele tiden hvornår ses vi bla bla bla, uden at vise forståelse for at vores 8 mdr. Gamle søn er morsyg i øjeblikket, så sent som igår fik jeg vildt dårlig samvittighed over at skulle sige nej til en veninde ville ha mig med på cafe, fordi det er 100 år siden vi sidst var ude og nyde en kop kaffe sammen alene
MEN jeg priorter min søns behov for at være sammen med mor, så må cafe m.m. komme på et andet tidspunkt, men kan veninder virkelig tillade sig at blive fornærmet over man ikke tænker på cafe ture lige nu og få en til at få denne samvittighed???
Det er bare SÅ meget nemmere med veninder der har børn, for de ved godt selv hvordan det er
Det er klart, at der er færre café-/venindeture, når man har fået et barn. Det tror jeg nu (forhåbentlig), de fleste mennesker forstår.
Men er der ikke, som andre skriver, mulighed for enten at mødes tidligere, senere eller hjemme hos dig? Og er der ikke en far? Selvom barnet er morsyg, er faren trods alt også primær omsorgsperson.
Det er med veninder som med sex, arbejde etc. - hvis man vil have det, må man prioritere det.
Anmeld