Hej Tina.
Min kæreste og jeg ønsker os inderligt at få det første barn. Det skal lige siges at vi har været igennem to aborter, kirurgisk og medicinsk - grundet en meget ung alder. Jeg er 23, og vi har været sammen i 8 år.
Men nu skal det endelig være, så jeg stoppede på p-piller i juni 2014, de første tre måneder var min cyklus 26-28 dage som den altid har været - men pludselig blev den længere 2-3 ugers forskel, jeg troede selvfølgelig først at jeg var blevet gravid. Det skal siges at sidst jeg holdte pause med piller, kom min menstruation efter 6 måneder og var regelmæssig fra starten.
De sidste to måneder har den været 40,41 dage, umiddelbart tror jeg ikke at jeg når de 40 dage endnu en gang. Når jeg to gange før er blevet gravid naturligt, kan det så pludselig ændre sig at man ikke kan?
Jeg er selvfølglig meget frustreret over den pludselig forlængelse, har søgt lægen men hun ville se tiden an.
Har du hørt om lignede før efter p-pille stop? At være normal men pludselig blev længere. Jeg frygter selvfølglig det værst, at det ikke kan lade sig gøre.
Tinas svar
Kære Bpdk,
Jeg synes du skal bede om en henvisning til en gynækolog med speciale i fertilitet.
Det er vigtigt at finde ud af om du evt kan have PCO eller andet der gør at du har så lang en cyklus - og det uanset om du er ung eller ej.
Hvis du er overvægtig er det meget vigtigt at du taber dig/ spiser som en diabetiker.
Moderne p-piller er meget hurtigt ude af kroppen og de fleste kvinder har en normal cyklus efter en måned eller to.
Held og lykke.
Kh Tina
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld