Røget laks og gravid? -nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.008 visninger
10 svar
3 synes godt om
12. marts 2015

Anonym trådstarter

I aftes spiste jeg røget laks. Først senere kom jeg til at tænke på at det ikke var smart. Har også læst efterfølgende at det måtte man ikke. Er der nogen af jer der har spist det mens i var gravide? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2015

Signe-bine

Ja - hvorfor må man ikke spise røget laks?

Anmeld

12. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

I aftes spiste jeg røget laks. Først senere kom jeg til at tænke på at det ikke var smart. Har også læst efterfølgende at det måtte man ikke. Er der nogen af jer der har spist det mens i var gravide? 

Jeg spiste både varmrøget laks og sushi da jeg var gravid. Ikke meget! - Måske 2 gange af hver i alt, og ikke store mængder.

Min datter er en sund og rask, og meget aktiv pige på 8 mdr

Anmeld

12. marts 2015

Bak

Anonym skriver:

Du må gerne spise røget laks. Du skal bare ikke spise så meget laks hvis det er fra Østersøen. De opdrættede norske laks er ok. Det handler om Dioxin Østersø-laksene, som man ikke skal have for meget af.. 

Anmeld

12. marts 2015

God-mor

Anonym skriver:

Ja det har jeg helt sikker gjort, hvor har du læse at man ikke må det? Tror bestemt ikke du skal være nervøs. 

Anmeld

12. marts 2015

Kløver

Anonym skriver:

Ja har spist masser og må man gerne, er man i udlandet skal man passe på med sushi men ikke i dk pga måden det behandles på. Større Rovfisk op til maks 400gr pr uge feks tun( på nær tun på dåse da det kommer fra de små ) 

har født 3 raske unger og 1 mere på vej og har spist røget og alm laks som jeg havde lyst til  

Anmeld

13. marts 2015

klmf

Mindst 1 gang om ugen i begge graviditeter. Elsker laks - og ungerne ser ikke syge ud

Anmeld

13. marts 2015

Louise_Russel

Du må spise op til 100g laks om ugen, så ingen grund til panik. Du SKAL jo helst sørge for at få fed fisk hver uge.

Nu er de jo begyndt at fraråde tun og især fra dåse, men jeg fik en del dåsetun, fordi det for  6mdr siden var helt okay, fordi det kommer fra små tun. Nu er det så roden til alt ondt. Trods det er min datter på 3mdr sund og rask

alt med måde. Bare slap af og nyd din graviditet

Anmeld

13. marts 2015

babyMark

Er også stor fan af laks og har også spist både kold og varmrøget. Har to sunde raske børn og venter nr 3 om 5 uger. Har lige været til scanning og hun er også helt igennem rask og fin så ja sund fornuft og så ellers nyde at være gravid i stedet for at gå og frygte hele tiden - tror stress hormoner er meget værre 

Anmeld

13. marts 2015

Masig

Jeg fik total røget laks fetish under min sidste graviditet og spiste det 1-2 gange om ugen plus sushi en gang imellem også og min dreng er sund og rask ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.