Kraftige smerter i højre side af lænd og ryg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.665 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. marts 2015

Ka1994

Jeg har siden lørdag haft kraftige smerter i lænd og i højre side af ryggen og i højre side af underlivet.
Var ved læge mandag morgen som sagde at det ikke var bækkenløsning,men nok en nerve der sidder i klemme, og han kaldte det også lændehold (hold i lænden). Han sagde at der ikke var så meget man kunne gøre men at jeg skulle holde mig igang med svømning og få noget massage, yoga osv. Jeg skulle passe på med for mange unødige løft og vrid, men det er meget svært da jeg arbejder i en vuggestue. Nå... Men det blev mere og mere voldsomt og har næsten konstante smerter hvor det føles som om det hele brænder og det føles som sidestik, bare gange 10.
Skulle så til misdannelsesscanning i onsdags (igår) og spurgte jordmoderen om hun kendte noget til de smerter jeg har. Hun sagde så at det lød som iskiasnerven der sad fast og blev klemt pga min moderkage og at det i mange tilfælde vil gå over når moderkagen flyttede sig lidt.
Jeg blev enig med min leder at jeg skulle sygemeldes hvilket jeg også føler er det bedste pga de kraftige smerter. Heldigvis har smerterne ikke nogen betydning for barnet eller graviditeten, og det er jo det vigtigste selvom det er vildt frustrerende at skulle have så ondt.

Er der nogen er jer der har prøvet det samme og hvad gjorde i for at lindre eller fjerne smerterne????
Håber der er nogen der vil hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2015

JH12

Da jeg var uge 10-16 i min graviditet havde jeg min iskiasnerve i klemme og det lyder nogenlunde som dit.. 

Jeg kunne slet ikke bevæge mig, hverken rejse mig, bøje, dreje mig, virkelig ingenting.. Hvis min krop blev presset for meget, var det et smerte helvede af den anden verden og jeg lå bogstavligtalt som en grøntsag på gulvet eftermiddag/aften og bare hylet.. 

Jeg kom til fys som var nogle uger som ar have nogen effekt, men det er heldigvis blevet godt og jeg mærker ikke nær så meget til det mere, dog skal jeg være meget opmærksom på hvordan jeg døjer mig.. 

Synes du skal have fat i din læge igen, for Du burde kunne få en henvisning til en fys,, for der er øvelser der kan hjælpe også selvom man er gravid .. 

Anmeld

12. marts 2015

Ka1994

JH12 skriver:

Da jeg var uge 10-16 i min graviditet havde jeg min iskiasnerve i klemme og det lyder nogenlunde som dit.. 

Jeg kunne slet ikke bevæge mig, hverken rejse mig, bøje, dreje mig, virkelig ingenting.. Hvis min krop blev presset for meget, var det et smerte helvede af den anden verden og jeg lå bogstavligtalt som en grøntsag på gulvet eftermiddag/aften og bare hylet.. 

Jeg kom til fys som var nogle uger som ar have nogen effekt, men det er heldigvis blevet godt og jeg mærker ikke nær så meget til det mere, dog skal jeg være meget opmærksom på hvordan jeg døjer mig.. 

Synes du skal have fat i din læge igen, for Du burde kunne få en henvisning til en fys,, for der er øvelser der kan hjælpe også selvom man er gravid .. 

Tak for svaret, jeg skal til læge i morgen og have lavet en lægeerklæring, har tænkt mig at høre om jeg ikke kan komme til fys eller kiropraktor der. Jeg har heldigvis også en bedstemor der kan massere, og det har været vildt dejligt. 

Anmeld

12. marts 2015

jenny4

Har haft nøjagtig det samme - og det gør bare nas. Jeg vil anbefale dig at gå til en osteopat (fys med overbygning). Det hjalp mig rigtig meget (havde inden været til en alm fys som ikke kun fjerne det)..

Anmeld

12. marts 2015

Stimap

Jeg har desværre også døjet rigtig meget med min iskiasnerve under denne graviditet... Jeg har prøvet både fysioterapeut, osteopat og akupunktur - det eneste der for mig har hjulpet har været akupunkturen, sammen med øvelser jeg har lavet hjemme :-) 

Håber du finder en løsning der kan hjælpe dig, for det gør simpelthen så ondt og det hæmmer en i så mange bevægelser/situationer .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.