§ 56

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
10 svar
3 synes godt om
11. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej hvad er reglerne omkring paragraf 56?  Vi skal snart igennem fertilitets behandling og med nattearbejde 7 dage i træk kan jeg godt se at der kan blive et problem da vi skal køre en time hver vej og med søvn osv efter arbejde. Jeg har et meget krævende job. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej hvad er reglerne omkring paragraf 56?  Vi skal snart igennem fertilitets behandling og med nattearbejde 7 dage i træk kan jeg godt se at der kan blive et problem da vi skal køre en time hver vej og med søvn osv efter arbejde. Jeg har et meget krævende job. 

En paragraf 56 er da til langvarig eller kronisk sygdom...  Da ikke noget man kan få fordi man skal i behandling.

Ellers har jeg i hvert fald misforstået et eller andet totalt....

Anmeld

11. marts 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

En paragraf 56 er da til langvarig eller kronisk sygdom...  Da ikke noget man kan få fordi man skal i behandling.

Ellers har jeg i hvert fald misforstået et eller andet totalt....

Det er der da mange der får? 

Anmeld

11. marts 2015

betski

Anonym skriver:

Jeg har en §56 pga stress. Du skal få din læge til at godkende den og så skal kommunen herefter tage beslutning, om de vil godkende dig til en §56

Anmeld

11. marts 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Det er der da mange der får? 

Du kan sagtens have ret, jeg har blot aldrig hørt om det 

Prøv at google det, så kommer der sikkert en masse frem. Og held og lykke med at lave bebs 

Anmeld

11. marts 2015

Malene76

FruStolpe skriver:

Prøv at google det, så kommer der sikkert en masse frem. Og held og lykke med at lave bebs 

Jeg fik ganske nemt en paragraf 56 i 2011, da vi startede i barnløshedsbehandling og det samme fik jeg uden problemer sidste år, da vi igen startede behandling. Det er helt almindelig at få sådan en når man er i behandling. 

Kh. Malene 

Anmeld

11. marts 2015

Malene76

Anonym skriver:

Jeg kontaktede kommunen og fik et skema som lægen udfyldte og sendte den så ind til kommunen igen og det gik nent igennem. Det er jo kun kortvarigt det er nødvendig og min løb ud efter et år mener jeg. Jeg har brugt min en del efter behov. 

Kh. Malene 

Anmeld

11. marts 2015

Holst85

FruStolpe skriver:

Det kan man sagtens få under fertilitetsbehandling 

Anmeld

11. marts 2015

Holst85

Jeg printede skemaet ud fra nettet, fik først min arbejdsgiver til at skrive under så ind til kommunen, derefter fik jeg yderkigere papire jeg sku udfylde og min læge, dette blev lægen fra fertilitets klinikken, det blev sendt ind og derefter blev jeg godkendt et par uger efter.. 

Anmeld

11. marts 2015

Anonym trådstarter

Okay er det normalt ift iui også? Det er mere fordi hvis det falder sammen med den uge hvor jeg arbejder er jeg virkelig presset, det er rigtig hårdt fysisk og psykisk for mig at arbejde de 7 dage og hvis jeg skal til at have hormon behandling og skal følges op på derude bliver det rigtig hårdt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.