Hej Catrine jeg er mor til Sif 7 måneder. Min pige er meget afhængig af brystet. Vil ammes i søvn. Min datter er high need barn. Og kan også kun trøstes ved amning. Hun vil ikke have sut eller flaske. Og almindelig Mad er også svært at få i hende. Jeg er ikke tilhænger af hun skal græde. Jeg har prøvet at lirke brystet ud af munden, og på den måde få hende til at sove videre, men hun vågner enten med det samme. Ellers går der kun 10 min. Jeg skal opr om 3 måneder og der skal jeg være helt holdt op med at amme. Så hjælp hilsen michella
Catrines svar
Hej Michella
Det du beskriver er ikke ualmindeligt overhovedet. Men ikke desto mindre ved jeg godt, at det er stressende at være i.
Nogle babyer/småbørn er meget glade for brystet, og skal ammes i søvn, ammes ved trøst osv.
jeg har ikke opskriften på hvordan du stopper, desværre. Måske skal du bare acceptere, at sådan er det lige nu? At du giver din datter en masse nærhed, kærlighed og omsorg, som hun så tydeligt har brug for?
Når Sif så er blevet lidt ældre, måske 9 mdr - så kan du stoppe helt med at amme om natten. Så bør du gå helt væk og lade din mand/kæreste tager over.
Kan ikke helt forstå hvorfor du skal stoppe helt med at amme pga en operation? Er du sikker på at du har forstået det rigtigt? For ellers ville jeg da anbefale at du fortsætter med at amme i løbet af dagen, også når du er stoppet med natamningerne.
Ift mad, som du skriver er svært at få i hende, så kan det være at hun bliver mæt nok af alt den amning? Du kan evt prøve baby-led-weaning, som er en fin metode at få babyer/småbørn til at ville spise.
Held og lykke med det hele.
Mange hilsner Catrine
Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.
Forældre og Fødsel: fogf.dk
Anmeld