iui og fravær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
7 svar
1 synes godt om
10. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej vi skal nok i iui behandling og vil gerne høre hvordan og hvorledes med fravær ift arbejde er der noget af det?  Hvordan har det gået jer?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2015

C&C

Hej 

Vi har været i ICSI behandling , og der har der været rigtig meget fraværd fra arbejdet . Nogle uger har jeg været gået fra arbejde 2-4 gange fordi jeg skulle på klinikken . Men du kan i samarbejde med dit arbejde søge en paragraf 56 , dette gøre at kommunen går ind og dækker økonomisk de timer du er væk . Derved får virksomheden ikke noget økonomisk tab. 

Pøj pøj med det hele 

Anmeld

11. marts 2015

Holst85

Jeg er i ICSI behandling og har haft en del fravær og har heldigvis en fed arbejdsplads som har taget det positivt med mit fravær og hjulpet mig, dog har jeg også en §56. Søg den nu inden du rigtig går igang, og vær åben over for din chef med alt.

hvilket fagområde er du i??

Anmeld

11. marts 2015

Miss BananaHammock

Jeg mindes ikke det var så meget fravær under IUI. Det var først ved IVF jeg fik brug for en paragraf 56. Men det kommer selvfølgelig an på om din arbejdstider er lidt fleksible. Kan du feks gå lidt før, møde lidt senere eller smutte en time midt på dagen. Men ja ellers SP undersøg den med paragraf 56. Den giver din arbejdsplads supplering til dit fravær. Det kræver jo så bare at du fortæller din chef at i er i behandling. 

Anmeld

11. marts 2015

dkb

Er selv i iui behandling og det har ikke været et problem for mig da jeg har et fleksibelt arbejde og kan arbejde hjemme. Så længe man kan ligge tiderne tidligt eller sent synes jeg det fungerer fint. Blev også insemineret på en søndag.

Anmeld

11. marts 2015

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Mit bedste råd er at få ansøgt om en paragraf 56, og hellere før end siden. Du aner desværre ikke hvor længe dette skal stå på, og det kan ende med at blive en stor stressfaktor at måtte "svigte" på arbejdet gang efter gang. Skal du på et tidspunkt videre til IVF bliver det selvfølgelig endnu mere vigtigt - og så er det rart at have ro på. 

Selv ansøgte jeg først efter igennem i et år at have forsøgt at klare det på egen hånd. Det er en kæmpe lettelse at have fået arbejdsgiver som "medspiller" og nu at kunne tage mig den tid og ro som jeg har behov for, uden at have dårlig samvittighed.

Held og lykke til dig.

Signe

Anmeld

11. marts 2015

Anonym trådstarter

C&C skriver:

Hej 

Vi har været i ICSI behandling , og der har der været rigtig meget fraværd fra arbejdet . Nogle uger har jeg været gået fra arbejde 2-4 gange fordi jeg skulle på klinikken . Men du kan i samarbejde med dit arbejde søge en paragraf 56 , dette gøre at kommunen går ind og dækker økonomisk de timer du er væk . Derved får virksomheden ikke noget økonomisk tab. 

Pøj pøj med det hele 

Hej tak for dit svar men det er ikke helt det samme som iui er det?  

Anmeld

11. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej piger tak for jeres svar. Jeg arbejder som nattevagt og arbejder 7-7 dvs 7 dages arbejde, 7 dages fri. De 7 dage jeg arbejder er hårde og jeg køre direkte hjem i seng 7.30 og står op ved 16 tiden igen. Synes i jeg skal søge om en § 56 i tilfælde af at jeg skal afsted til scanning, inseminering osv i min arbejds uge. Klinikken ligger ca 45 min fra vi bor og så 45 min. Hjem igen det vil være meget hårdt for mig at skulle køre derud efter arbejde, og hvis jeg skal gøre det senere har min mand taget bilen på arbejdet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.