Søger svar på deltidssygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. marts 2015

Mom2

Hej mødre.

Jeg har et par spørgsmål om deltidsygemeldig, som jeg håber, en eller flere kan svare på.
Jeg arbejder i køkken hvilket er meget stående og belastende arbejde. Jeg kan allerede nu mærke det i mine ben, lænd, ryg og bækken, selvom jeg kun er 11 uger henne (2.gangs).
Jeg har hørt, at man kan få en deltidsygemelding, så man kan gå ned i tid, men hvordan fungere det i praksis?
Får virksomheden dækket de timer, man bliver sygemeldt økonomisk og kan man blive det under uddannelse? Er i skolepraktik, så får ikke SU.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2015

jenny4

Hej,

træls for dig at du har det dårligt allerede - det er hårdt.

du skal starte hos din egen læge da det er ham/hende der kan sygemelde dig. I beslutter sammen hvor meget du kan/bør arbejde udfra dine symptomer og typen af arbejde. Derefter meddeler du dette til dit arbejde og aftaler med dem, hvordan timene skal tilrettelægges.

jeg er ikke helt klar over, om din arbejdsgiver får refusion og så giver dig fuld løn, når du er under uddannelse eller om du får reduceret løn og så suppleret med sygedagpenge. Men det ved din fagforening helt sikkert (hvis du har en). 

Anmeld

10. marts 2015

Elgaard73

Jeg kan desværre ikke svare på hvordan det fungere under uddannelse, da jeg var færdiguddannet og almindelig ansat, da jeg på et tidspunkt var deltids sygemeldt.

Jeg var ansat i en almindelig 37 timers stilling med månedsløn. Da jeg blev sygemeldt, gik jeg ned på at kun arbejde fra 7 til 12. Min arbejdsgiver betalte mig stadig fuld løn, men fik så refunderet de timer jeg ikke var til stede via kommunen/sygedagpenge kontoret. Det var min chef som tog sig af al kontakt med kommunen og fik sygemeldingen på plads. Jeg skulle kun underskrive et stykke papir på at jeg ikke var i stand til at arbejde flere timer og at kommunen måtte indhente min lægejournaler. Min læge var selvfølgelig med ind over helt fra start af (jeg havde et langt forløb med undersøgelser og behandlinger, inden vi nåede til en deltidssygemelding), så det hele var jo dokumenteret fra lægen's side. Måske at det var derfor at det gik så gnidningsfrit.

Men det er ved at være en del år siden, så om en deltidssygemelding stadig fungere sådan skal jeg ikke kunne garantere.

Anmeld

12. marts 2015

Mom2

jenny4 skriver:

Hej,

træls for dig at du har det dårligt allerede - det er hårdt.

du skal starte hos din egen læge da det er ham/hende der kan sygemelde dig. I beslutter sammen hvor meget du kan/bør arbejde udfra dine symptomer og typen af arbejde. Derefter meddeler du dette til dit arbejde og aftaler med dem, hvordan timene skal tilrettelægges.

jeg er ikke helt klar over, om din arbejdsgiver får refusion og så giver dig fuld løn, når du er under uddannelse eller om du får reduceret løn og så suppleret med sygedagpenge. Men det ved din fagforening helt sikkert (hvis du har en). 

Ja det er rigtig træls, håber også at det bliver bedre igen.

Jeg har en fagforening, det er jo dumt ikke at have, specielt fordi jeg er medlem gratis under uddannelsen Prøver at tage en snak med dem, for synes det er rart at vide, hvad jeg har af muligheder, hvis det ikke vender..

Anmeld

12. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej. 

Jeg var fuldtidssygemeldt under praktik. Din arbejdsgiver får refusion og du får fuld løn. 

Men du skal tale med lægen og så skal I nok lave en mulighedserklæring. Det kan jo være din arbejdsgiver kan ændre dine arbejdsopgaver så det ikke er så belastende for din graviditet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.