Jeg kan desværre ikke svare på hvordan det fungere under uddannelse, da jeg var færdiguddannet og almindelig ansat, da jeg på et tidspunkt var deltids sygemeldt.
Jeg var ansat i en almindelig 37 timers stilling med månedsløn. Da jeg blev sygemeldt, gik jeg ned på at kun arbejde fra 7 til 12. Min arbejdsgiver betalte mig stadig fuld løn, men fik så refunderet de timer jeg ikke var til stede via kommunen/sygedagpenge kontoret. Det var min chef som tog sig af al kontakt med kommunen og fik sygemeldingen på plads. Jeg skulle kun underskrive et stykke papir på at jeg ikke var i stand til at arbejde flere timer og at kommunen måtte indhente min lægejournaler. Min læge var selvfølgelig med ind over helt fra start af (jeg havde et langt forløb med undersøgelser og behandlinger, inden vi nåede til en deltidssygemelding), så det hele var jo dokumenteret fra lægen's side. Måske at det var derfor at det gik så gnidningsfrit.
Men det er ved at være en del år siden, så om en deltidssygemelding stadig fungere sådan skal jeg ikke kunne garantere.
Anmeld