Kontanthjælpsregler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. marts 2015

Anonym trådstarter

Nogen der kender reglerne mht hvis man er på kontant hjælp og er gift? Er lidt forvirret over alle de regler. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2015

Mimic

Anonym skriver:

Nogen der kender reglerne mht hvis man er på kontant hjælp og er gift? Er lidt forvirret over alle de regler. 

Hvis i er gift er i automatisk forpligtet til at forsørge hinanden, derfor må den arbejdende part ikke tjene mere end maks 2 gange kontanthjælp, hvis den der ikke arbejder skal have noget udbetalt (ca 28000 efter skat)

Anmeld

10. marts 2015

Elgaard73

Mimic skriver:

Hvis i er gift er i automatisk forpligtet til at forsørge hinanden, derfor må den arbejdende part ikke tjene mere end maks 2 gange kontanthjælp, hvis den der ikke arbejder skal have noget udbetalt (ca 28000 efter skat)

Er det ikke 28.000 før skat? Det er jeg ret sikker på.

Og så er jeg ikke helt sikker på at de 28.000 gælder for alle ægtefolk. Jeg mener, at KH modtagerens alder, og om parret har børn eller ej osv, gør sig gældende for beløbets størrelse. Mener godt at KH beløbet kan være betragtelig mindre og derved bliver det de må tjene tilsammen jo også tilsvarende mindre.

Til TS : Jeg kan kun anbefale dig at tage kontakt til din sagsbehandler. Den nye kontanthjælpsreform er en jungle at finde rundt i for almindelige mennesker. Men en sagsbehandler burde kunne give dig et lidt klarer svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.