Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
10 svar
11 synes godt om
9. marts 2015

merethe

Profilbillede for merethe

Min dreng skal snart holde fødselsdag for klassen. I klassen er der aftalt man man invitere alle drengene eller hele klassen. Vi har tænkt os at invitere alle drengene, men nu til mit spørgsmål. Han leger meget med en dreng som går i en klasse over ham. Ville I invitere ham med eller nøjes med drengene i min søns klasse. Jeg synes man godt kan invitere en udenfor klassen med, men min mand mener at det kan man ikke. Hvad siger i piger ??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2015

TNBC

merethe skriver:

Min dreng skal snart holde fødselsdag for klassen. I klassen er der aftalt man man invitere alle drengene eller hele klassen. Vi har tænkt os at invitere alle drengene, men nu til mit spørgsmål. Han leger meget med en dreng som går i en klasse over ham. Ville I invitere ham med eller nøjes med drengene i min søns klasse. Jeg synes man godt kan invitere en udenfor klassen med, men min mand mener at det kan man ikke. Hvad siger i piger ??? 

I teorien kan man godt, men der er e  chance for at den dreng vil føle sig udenfor, fordi hsn jo ikke går i klassen. Hvad med at invitere ham til en anden dag? Bare de to.. 

Anmeld

9. marts 2015

De3Guldklumper

Jeg ville invitere klassekammeraterne for sig selv og så den anden dreng den dag bedsteforældrene kommer. 

Anmeld

9. marts 2015

Leneur

merethe skriver:

Da jeg var barn, havde vi tit andre med til vores fødselsdage end kun dem fra klassen og det gik altså fint og vi legede og hyggede på kryds og tværs, så jeg vil mene at den ældre dreng sagtens kan komme med og han er vel heller ikke helt ukendt for de andre drenge? 

Anmeld

9. marts 2015

Rockertand

merethe skriver:

Overhold klassereglerne, de 2 kan altid lege en anden dag.

Anmeld

9. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville overholde de klassereregler der er indgået og så ville jeg invitere drengen til familiefødselsdag

Anmeld

10. marts 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det mener jeg ikke, at man kan. Der er lavet en aftale i klassen om, at det kun er drengene man invitere, så kan man ikke invitere fra ander klasser.

Så kan man lave en aftale de to drenge imellem, hvor de kan hygge selv en dag

Der er 18 drenge i min søns 0. klasse og vi valgte i oktober ikke, at invitere nogen fra klassen. Min søn ville aldrig magte, at have så mange hjemme. Så vi inviterede 2 af hans bedste venner i Legeland, hvor de havde en fed dag sammen i stedet for

Anmeld

10. marts 2015

SandraXOXO

Min datter har også en veninde der går to klasser over, vi regner med at invitere hende med til familiefødselsdagen. Klassefødselsdage er for klassen tænker jeg  

Anmeld

10. marts 2015

Frk.S

Jeg synes helt klart din søn skal have lov til at holde fødselsdag med sin ven. Hvis man ikke skal have lov til at fejre sin fødselsdag sammen med dem man klikker godt med, så ved jeg da snart ikke. 

Om det så bliver på den ene eller anden måde ved jeg ikke. Måske han kan inviteres sammen med familien??

Da jeg var barn gik min bedste veninde 2 klasser under mig (en pige jeg havde leget med siden jeg var helt lille). Vi var da med til hinandens fødselsdage - men oftest sammen med familien. Jeg havde også en god veninde i parallelklassen (min nabo, som jeg også har leget med så længe jeg kan huske) og der var jeg nogle gange inviteret sammen med hendes klasse.

Hvis det er imod skolens politik at man også inviterer én fra en anden klasse, så ville jeg invitere sammen med familien. Umiddelbart kan jeg dog ikke se at det skulle være et problem, så længe han ikke inviterer en stor del af en klasse og holder nogen udenfor. 

Anmeld

11. marts 2015

merethe

Profilbillede for merethe

Tak for alle jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.