Hvor mange follikler/størrelse scanningen inden ÆU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.165 visninger
13 svar
3 synes godt om
9. marts 2015

Mulle0802

Hej,

Hvor mange follikler havde I ved sidste scanning inden ægudtagning og hvilke størrelser havde de?

Hvor mange æg endte det med der blev taget ud  

Skal have taget ud torsdag for første gang, havde i dag 2*19 mm, 1*17 mm, 1*16 mm, 2*14 mm og 5*13 mm. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2015

Mulle0802

Slet ikke nogen, der vil dele deres erfaringer 

Anmeld

10. marts 2015

Mille:)

Mulle0802 skriver:

Slet ikke nogen, der vil dele deres erfaringer 

Jo men mine kender du jo  vi ligner jo hinanden 

Måske vi 2 bare er for opsat på antal... Husk kvalitet frem for kvantitet 

Anmeld

10. marts 2015

Holst85

Jeg har lige været til scanning idag og der var 4 på 16-17 mm og 1 på 14-15 og 2 på 12-13 mm.. 

Jeg skal scannes igen i morgen så de kan se om udviklingen er fint nok..Men har fået tid til ægudtagning på fredag, så vi er næsten samtidig i behandling.

De sidste gange har kvaliteten ikke været så gode på æggene så jeg er glad for at få færre men gode æg, end mange og knap så gode kvalitet.. 

Anmeld

10. marts 2015

LilleMie

Mulle0802 skriver:

Hej,

Hvor mange follikler havde I ved sidste scanning inden ægudtagning og hvilke størrelser havde de?

Hvor mange æg endte det med der blev taget ud  

Skal have taget ud torsdag for første gang, havde i dag 2*19 mm, 1*17 mm, 1*16 mm, 2*14 mm og 5*13 mm. 

Jeg har ikke fået mål alle mine follikler, kun 2-3 stykker af de største i hver æggestok. Men ved vores første forsøg, skønnede de 3 dage inden ægudtagningen at der var 9-10 æg i højre æggestok, hvor de udvalgte blev målt til 15, 15 og 16 mm. Og venstre æggestok 6-7 æg målt til 16 og 15 mm. 

Jeg fik taget 26 æg ud (var ret overstimuleret), hvoraf 24 var modne og 20 heraf blev befrugtede. De 20 æg blev frosset ned, og af dem er det kun endt med 3 brugbare æg, som er blevet sat op af to omgange (uden held).

Næste gang tager vi en anden tilgangsvinkel i stimulationsfasen og satser på, at der er 5-6 gode æg (for med mig er det ellers alt eller intet ift. mine æg - eller rettere overstimulering eller 1 æg). Så vi går all-in på kvalitet frem for kvantitet fremadrettet

Men held og lykke med ægudtagningen, jeg håber, at du får nogle super æg ud og du bliver gravid 

Anmeld

10. marts 2015

Mulle0802

Jo men mine kender du jo  vi ligner jo hinanden 

Måske vi 2 bare er for opsat på antal... Husk kvalitet frem for kvantitet 

Hvor er du sød at du svarer. Ja det gør jeg jo, satser på kvaliteten 

Anmeld

10. marts 2015

Mulle0802

Holst85 skriver:

Jeg har lige været til scanning idag og der var 4 på 16-17 mm og 1 på 14-15 og 2 på 12-13 mm.. 

Jeg skal scannes igen i morgen så de kan se om udviklingen er fint nok..Men har fået tid til ægudtagning på fredag, så vi er næsten samtidig i behandling.

De sidste gange har kvaliteten ikke været så gode på æggene så jeg er glad for at få færre men gode æg, end mange og knap så gode kvalitet.. 

Det lyder jo som om det er meget ens, spændende at høre hvor mange du ender med at få ud som er modne. Held og lykke med det 

Anmeld

10. marts 2015

Mulle0802

LilleMie skriver:

Jeg har ikke fået mål alle mine follikler, kun 2-3 stykker af de største i hver æggestok. Men ved vores første forsøg, skønnede de 3 dage inden ægudtagningen at der var 9-10 æg i højre æggestok, hvor de udvalgte blev målt til 15, 15 og 16 mm. Og venstre æggestok 6-7 æg målt til 16 og 15 mm. 

Jeg fik taget 26 æg ud (var ret overstimuleret), hvoraf 24 var modne og 20 heraf blev befrugtede. De 20 æg blev frosset ned, og af dem er det kun endt med 3 brugbare æg, som er blevet sat op af to omgange (uden held).

Næste gang tager vi en anden tilgangsvinkel i stimulationsfasen og satser på, at der er 5-6 gode æg (for med mig er det ellers alt eller intet ift. mine æg - eller rettere overstimulering eller 1 æg). Så vi går all-in på kvalitet frem for kvantitet fremadrettet

Men held og lykke med ægudtagningen, jeg håber, at du får nogle super æg ud og du bliver gravid 

Tak for dit svar.

Vildt de skønnede det til 15-17 follikler og så fik du taget 26 æg ud. Måske der gemmer sig nogen de ikke kan se ved mig  

Er de korrekt forstået at de 17 æg ikke klarede optøningen eller? 

Det lyder ret vildt at få 20 æg i fryseren, jeg håber bare på 1 måske 2 plus 1 op 

Mange tak og held og lykke til dig 

Anmeld

10. marts 2015

Holst85

Mulle0802 skriver:

Det lyder jo som om det er meget ens, spændende at høre hvor mange du ender med at få ud som er modne. Held og lykke med det 

Ja jeg håber på få og gode æg, håber på 2 op og et i fryseren..

Men bliver der kun et ud af det så er jeg også glad..

Anmeld

10. marts 2015

Mulle0802

Holst85 skriver:

Ja jeg håber på få og gode æg, håber på 2 op og et i fryseren..

Men bliver der kun et ud af det så er jeg også glad..

Hvilket forsøg er du ved, siden du har muligheden for at få to op? Det kan jeg ikke vælge (ønsker det heller ikke - er ved 1. Forsøg) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.