Anonym skriver:
Jeg er simpelhen afhængig af mad
Jeg skal havde mindst 3 store måltider om dagen nogle gange flere..
jeg bliver seriøst rigtig skidt vis der går for langt imellem min måltider sådan svimmel utilpas rysten ingen energi og kvalme..
jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan gå en helt dag uden af spise.. eller at de kan springe morgenmad og frokost over og så spise lidt til aftensmad!! kroppen er godt nok vildt forskelige for jeg kan ikke engang gå nogle steder uden min morgenmad"" jeg undrer mig bare over så mange vælger og skippe med morgenmaden og frokosten... jeg ville da sommetider ønske jeg kunne da jeg faktisk er begyndt at blive tyk
men det fordi min krop den hungrer efter mad jeg har en sygdom der gør jeg skal havde en del kuldhydrat og sukker
jeg prøvet for sjov idag og se hvor mange kcal jeg har fået jeg har fået 900 kcal på morgenmad og frokost og den siger jeg må få 1297 ellers tager jeg på !! kan da godt forstå bukserne strammer
men hvad pokker skal jeg spise som holder mig ligså mæt
her er hvad jeg har spist idag
morgenmad 300 gram skyr 20 gram mandler og 30 gram sukkerfri muslii
frokost 60 gram havregryn og 200 gram mælk 10 gram cornflaeks og 1 tsk sukker
jeg synes det en ond cirkel for det er det der holder mig mest mulig mæt men samtidig har jeg jo næsten ingen kcal at gøre med og da jeg ikke kan motionere pga ben så kan jeg jo ikke forbrænde mere... og når jeg skal havde sukker og meget kuldhydrat og kan ikke fordrage salat og grøntsager som i jeg kaster op af det (

jeg ved det godt i er ikke diætist men har i nogle forslag
Hvilken sygdom lider du af?
900 kcal til morgenmad er alt for meget, du har virkelig spist en kæmpeportion, det er du nødt til at reducere kraftigt.
Du skal spise lige omkring 1800 kcal om dagen for at opretholde din vægt eller måske endda have et langsomt nedadgående kilotal, som er det sundeste.
Din morgenmad kunne ændres til en mindre portion skyr blandet med Sød og med frisk frugt.
Jeg tænker måske også, at du er voldsomt forfalden til kulhydrater, skær ned på dem, der er mange lækre alternativer.
Skift alt sukker ud med Sød.
Du kan sagtens svømme og forbrænde mange kalorier.
Min svaghed er, at jeg glemmer at spise hele dagen og derfor overspiser til aftensmad, så store portioner er også en grim fjende, så hellere mange små.