Hjælp mig, jeg er blevet enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.249 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. marts 2015

sommerc

Profilbillede for sommerc

Hej derude

jeg er nu blevet enlig mor. Og jeg ved ikke hvad jeg kan få af tilskud? 

Har fået sat vuggestue plads på 0. 

og Børnepenge fra faren.

Min indkomst lige nu er 6000kr og når jeg starter min nye udd er den ca 7000kr om måneden. 

Nogen søde mennesker der vil hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg kan søge af tilskud? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2015

sne190810

Hvis du læser, så kan du få dobbelt SU, som forsøger. 

Ellers er der ekstra ordinær børne-unge ydelse, som du skal søge inde på borger.dk (så stiger du ca 2400 kr hver tredje måned i børnepenge) 

Og så kan du, fordi din indkomst bliver nedreguleret med nu kun en indkomst, søge boligstøtte hvis du bor til leje. 

Anmeld

9. marts 2015

Fremad

sommerc skriver:

Hej derude

jeg er nu blevet enlig mor. Og jeg ved ikke hvad jeg kan få af tilskud? 

Har fået sat vuggestue plads på 0. 

og Børnepenge fra faren.

Min indkomst lige nu er 6000kr og når jeg starter min nye udd er den ca 7000kr om måneden. 

Nogen søde mennesker der vil hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg kan søge af tilskud? 

Bolig støtte og enlig tillæg til børnepenge hver 3 mdr... Dem skal du selv søge.... Jo før jo bedre....

Anmeld

9. marts 2015

Newsence

Forhøjet SU ( til enlige forsørgere) og evt SU lån hvis det bliver nødvendigt..

ekstra tilskud i børnefamilie ydelsen til personer på SU evt ekstra tillæg fordi du er enlig.. 

Bolig sikring

hel eller delvis betalt inst. Plads

Anmeld

10. marts 2015

Mettefpigen

newsence skriver:

Forhøjet SU ( til enlige forsørgere) og evt SU lån hvis det bliver nødvendigt..

ekstra tilskud i børnefamilie ydelsen til personer på SU evt ekstra tillæg fordi du er enlig.. 

Bolig sikring

hel eller delvis betalt inst. Plads

Hvad er det der ekstra tilskud til børnefamilier??

Anmeld

10. marts 2015

Newsence

Mettefpigen skriver:

Hvad er det der ekstra tilskud til børnefamilier??

hvis man er på SU kan man som forældre få et ekstra tilskud i børneydelser.. Man søger via. Udbetaling Danmark..  Det er ca. 1500kr mere hver tredje måned, så det er da også en del... Især på SU.. 

Du kan dog ( læser jeg lige) ikke få det hvis du får forsøgertillæg som enlig ( SU tillæg) så det er om at regne ud hvad der bedst kan betale sig hvis man er enlig på SU.. ... Men sætter en link alligevel hvis det er  https://www.borger.dk/Sider/Boernetilskud-foraeldre-uddannelse.aspx 

Anmeld

10. marts 2015

Mettefpigen

newsence skriver:

hvis man er på SU kan man som forældre få et ekstra tilskud i børneydelser.. Man søger via. Udbetaling Danmark..  Det er ca. 1500kr mere hver tredje måned, så det er da også en del... Især på SU.. 

Du kan dog ( læser jeg lige) ikke få det hvis du får forsøgertillæg som enlig ( SU tillæg) så det er om at regne ud hvad der bedst kan betale sig hvis man er enlig på SU.. ... Men sætter en link alligevel hvis det er  https://www.borger.dk/Sider/Boernetilskud-foraeldre-uddannelse.aspx 

Åhh det har jeg ikke lige hørt om... det vidste jeg ikke der fandtes kun de der (er det ikke 1200 eller 2200) ekstra hvis begge er på su...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.