graviditet efter hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

346 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. marts 2015

Liv_86

Hej derude.

Fik fjernet min hormonspiral d 30 jan og fik mens lige derefter (d. 1/2) og skulle jo så egentlig have haft den igen her for en uge siden, men den er ikke kommet. Har testet for graviditet torsdag morgen, men var negativ?

Mit spørgsmål er vel egentlig til de af jer der har haft hormonspiral, om jeres mens også var uregelmæssig efter spiralen kom ud og hvor langt tid der evt gik for i var gravide?

Hilsen liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2015

Mamacita til 2 piger

Liv_86 skriver:

Hej derude.

Fik fjernet min hormonspiral d 30 jan og fik mens lige derefter (d. 1/2) og skulle jo så egentlig have haft den igen her for en uge siden, men den er ikke kommet. Har testet for graviditet torsdag morgen, men var negativ?

Mit spørgsmål er vel egentlig til de af jer der har haft hormonspiral, om jeres mens også var uregelmæssig efter spiralen kom ud og hvor langt tid der evt gik for i var gravide?

Hilsen liv

Fik fjernet min hormon spiral 2/6-14 fik mens et par dage efter og så så jeg ikke mere til den! 

Tilgengæld sidder jeg her med min 9 dage gamle datter.. 

Anmeld

8. marts 2015

Liv_86

sessen1984 skriver:

Fik fjernet min hormon spiral 2/6-14 fik mens et par dage efter og så så jeg ikke mere til den! 

Tilgengæld sidder jeg her med min 9 dage gamle datter.. 

tillykke med hende.

men da jeg testede i torsdags ville jeg i princippet også være 4+4, men den var negativ. Mener at jeg med min datter tilbage i 09 testede allerede dagen efter mens skulle have været der.

Synes bare det er underligt, har lige stikken i ny og næ men der kommer intet

Anmeld

8. marts 2015

Mamacita til 2 piger

Liv_86 skriver:

tillykke med hende.

men da jeg testede i torsdags ville jeg i princippet også være 4+4, men den var negativ. Mener at jeg med min datter tilbage i 09 testede allerede dagen efter mens skulle have været der.

Synes bare det er underligt, har lige stikken i ny og næ men der kommer intet

Tusind tak! Havde heller ikke regnet med at det gik SÅ stærkt..  

Du kan ikke rigtig regne med testdag når du ikke ved hvor lang din cyklus er. Det ved du af gode grunde ikke fordi du kun har haft en enkelt mens. Desuden kan cyklus på de første menstruationer sagtens være uregelmæssige.  

Jeg er selv sen-tester. Med første barn testede jeg først positiv i uge 8. Og med hende her fik jeg taget blodprøve da min mens ikke kom, og vi stod og skulle på sommerferie. Og så ville jeg gerne vide om der var baby eller jeg kunne hygge mig med rødvin og sommer drinks..  Ha ha

Anmeld

8. marts 2015

Liv_86

sessen1984 skriver:

Tusind tak! Havde heller ikke regnet med at det gik SÅ stærkt..  

Du kan ikke rigtig regne med testdag når du ikke ved hvor lang din cyklus er. Det ved du af gode grunde ikke fordi du kun har haft en enkelt mens. Desuden kan cyklus på de første menstruationer sagtens være uregelmæssige.  

Jeg er selv sen-tester. Med første barn testede jeg først positiv i uge 8. Og med hende her fik jeg taget blodprøve da min mens ikke kom, og vi stod og skulle på sommerferie. Og så ville jeg gerne vide om der var baby eller jeg kunne hygge mig med rødvin og sommer drinks..  Ha ha

hmm okay havde bare regnet med at min cyklus startede da jeg fik mens efter den blev pillet ud og så ca 28 dage, det husker jeg den som den plejer at være.

nå men må jo bare vente og se

Anmeld

8. marts 2015

Mamacita til 2 piger

Liv_86 skriver:

hmm okay havde bare regnet med at min cyklus startede da jeg fik mens efter den blev pillet ud og så ca 28 dage, det husker jeg den som den plejer at være.

nå men må jo bare vente og se

Altså cyklus starter også første mens dag. Men der bliver jo lidt "uorden" i kroppens hormon balance når den ikke bliver forsynet med en konstant dosis hormoner. Så cyklus kan sagtens være længere/kortere den første tid.

Men vent et par dage og test igen. Hvis ikke der kommer noget mens inden for et par uger, og ej heller positiv test. Så smut forbi lægen og gå taget en blodprøve..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.