Hjælp......!!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2015

anynom

Carolinerud skriver:

Jeg har ammet hver time indtil nu men nu prøver jeg at strække den så der kan nå at komme mere mælk til han skal have igen så han måske bliver mere mæt.. Jeg har sygdommen fibromyalgi men tror ikke den går ind og påvirker det.. 

Der er jeg medlem men de skriver på norsk så fatter hat af hvad de skriver så har givet lidt op med den side 

Så er det ikke den rigtige gruppe Der er også en dansk, jeg er blandt andet selv moderator  

Kan desværre ikke linke til den. Men gruppebeskrivelsen står på dansk, så du burde kunne se det når du søger ind. 

Vil lige hurtigt sige, at hvis du strækker tiden mellem amningerne, altså ammer sjældnere, så risikerer du at miste mælken. Mælken bliver produceret når brystet bliver tømt, så ved at amme mindre fortæller brysterne hjernen, at der ikke er brug for lige så meget som før. Det ville være uheldigt at ende i når du oplever at han ikke tager nok på. 

Og ammebørn tager på i ryk, så det er altså slet ikke sikkert det er alarmerende - men sp kigger på en kurve, som er beregnet til flaskebørn. Ammebørn har et helt andet vægtskema. Og almen trivsel, samt våde bleer tæller langt mere end bare vægten. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2015

Carolinerud

LiLyKa skriver:

Du kan evt prøve om det er den rigtige størrelse suttedut der er i flasken ( vores søn brugte dut nr. 2 til mam da han var 3 mdr. , de andre duede ikke) og sørg for, at der ikke er luft i suttedutten, når han får den i munden (hold inde på suttestykket og vend bunden i vejret på flasken. Det skal være så der ikke kommer mælk ud når den vender på hovedet). Bare ideer, der hjalp her. Håber du finder den bedste løsning for jer. 

Jeg er åben for alle råd  må prøve og se om det kan gøre en forskæld ��

Anmeld

8. marts 2015

anynom

JulieWH skriver:

Så er det ikke den rigtige gruppe Der er også en dansk, jeg er blandt andet selv moderator  

Kan desværre ikke linke til den. Men gruppebeskrivelsen står på dansk, så du burde kunne se det når du søger ind. 

Vil lige hurtigt sige, at hvis du strækker tiden mellem amningerne, altså ammer sjældnere, så risikerer du at miste mælken. Mælken bliver produceret når brystet bliver tømt, så ved at amme mindre fortæller brysterne hjernen, at der ikke er brug for lige så meget som før. Det ville være uheldigt at ende i når du oplever at han ikke tager nok på. 

Og ammebørn tager på i ryk, så det er altså slet ikke sikkert det er alarmerende - men sp kigger på en kurve, som er beregnet til flaskebørn. Ammebørn har et helt andet vægtskema. Og almen trivsel, samt våde bleer tæller langt mere end bare vægten. 

Gruppen har dette gruppebillede

Anmeld

8. marts 2015

Carolinerud

JulieWH skriver:

Så må jeg se om jeg kan finde den danske 

ja ved det men forsøgte for at se om han blev mere men det er det samme og der er det samme mælk spm hvis det var en gang i timen  

okay viste ikke det var skema for flaskebørn de brugte 

idag har han kun haft 3 våde bleer  og der var kun en rigtig tung og det var den fra natten 

Anmeld

8. marts 2015

Carolinerud

JulieWH skriver:

Gruppen har dette gruppebillede

Tak jeg går ind og finder det 

Anmeld

8. marts 2015

anynom

Carolinerud skriver:

Så må jeg se om jeg kan finde den danske 

ja ved det men forsøgte for at se om han blev mere men det er det samme og der er det samme mælk spm hvis det var en gang i timen  

okay viste ikke det var skema for flaskebørn de brugte 

idag har han kun haft 3 våde bleer  og der var kun en rigtig tung og det var den fra natten 

En rigtig tung ble kan i virkeligheden godt tælle for to, en fyldt ble indeholder mellem 60 og 90 ml tis. Du kan evt prøve at hælde vand i en ble og mærke på den måde så du kan sammenligne. Han skal have 5-6 fyldte bleer i døgnet. 

Jeg håber du finder gruppen så du kan få mere hjælp, jeg er først lige startet som moderator og er egentlig lidt bekymret for ham hvis han kun har haft tre våde bleer i dag. 

Anmeld

8. marts 2015

Carolinerud

JulieWH skriver:

En rigtig tung ble kan i virkeligheden godt tælle for to, en fyldt ble indeholder mellem 60 og 90 ml tis. Du kan evt prøve at hælde vand i en ble og mærke på den måde så du kan sammenligne. Han skal have 5-6 fyldte bleer i døgnet. 

Jeg håber du finder gruppen så du kan få mere hjælp, jeg er først lige startet som moderator og er egentlig lidt bekymret for ham hvis han kun har haft tre våde bleer i dag. 

Det må jeg prøve imorgen 

Jeg har fundet den og er medlem kan jeg se har bare glemt alt om den  

jeg er også bekymret for ham men han er glad og smilene jeg må ringe til sundhedsplejersken imorgen så må hun finde ud af hva jeg skal gøre... 

Han sveder også utroligt meget hele tiden så han har jo også brug for væske 

Anmeld

8. marts 2015

anynom

Carolinerud skriver:

Det må jeg prøve imorgen 

Jeg har fundet den og er medlem kan jeg se har bare glemt alt om den  

jeg er også bekymret for ham men han er glad og smilene jeg må ringe til sundhedsplejersken imorgen så må hun finde ud af hva jeg skal gøre... 

Han sveder også utroligt meget hele tiden så han har jo også brug for væske 

Prøv evt at skrive i gruppen, gerne med alle de oplysninger du har givet mig her. 

Anmeld

8. marts 2015

Skouboe

Når du putter flasken husker du så at trykke lidt mælk ud i munden? 

Anmeld

13. marts 2015

Carolinerud

1000 tak for hjælpen alle sammen  

han tager flasken nu med lidt overtagelse

Er så glad og det er min søn også kan tager super fint på nu og har aldrig været gladere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.