Carolinerud skriver:
Jeg har ammet hver time indtil nu men nu prøver jeg at strække den så der kan nå at komme mere mælk til han skal have igen så han måske bliver mere mæt.. Jeg har sygdommen fibromyalgi men tror ikke den går ind og påvirker det..
Der er jeg medlem men de skriver på norsk så fatter hat af hvad de skriver så har givet lidt op med den side 
Så er det ikke den rigtige gruppe
Der er også en dansk, jeg er blandt andet selv moderator
Kan desværre ikke linke til den. Men gruppebeskrivelsen står på dansk, så du burde kunne se det når du søger ind.
Vil lige hurtigt sige, at hvis du strækker tiden mellem amningerne, altså ammer sjældnere, så risikerer du at miste mælken. Mælken bliver produceret når brystet bliver tømt, så ved at amme mindre fortæller brysterne hjernen, at der ikke er brug for lige så meget som før. Det ville være uheldigt at ende i når du oplever at han ikke tager nok på.
Og ammebørn tager på i ryk, så det er altså slet ikke sikkert det er alarmerende - men sp kigger på en kurve, som er beregnet til flaskebørn. Ammebørn har et helt andet vægtskema. Og almen trivsel, samt våde bleer tæller langt mere end bare vægten.
Anmeld