Hvad betyder kvindeskampdag for jer i 2015?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
7 svar
9 synes godt om
8. marts 2015

Mynthe_Mus

Gode kvindekampdag! 

For det første tak til alle de kvinder, der har været med til, vi har de rettigheder vi har i dag! 

Men om der er nogen ting jeg kunne ændre på var det; 

- Lige løn til kvinder (Mangler stadig nogen steder)

- Længer barsel orlov til dem der vil ha det, så nogen familier ikke er nød, til, at aflevere deres lille 6 måneder gammel baby til vuggestuen, pga. penge mangel.

- At kvindelige debattør fik love til, at debattere i det offentlige uden, at blive truet med voldtaget.  (Se DR1 Tig stille kvinde)

- Vi stoppede Victim blamning (Skyder skylden på kvinden ) når det kommer til voldtager (Det er ikke hendes tøj, alkoholet, der gøre en kvinde bliver voldtaget, det er en voldtages mand.)

- Passer på vores unge piger  Mere mere unge piger helt ned til 12 år ringer ind til Sexlinjen, at spørge om de kan blive gravide, af at give Blow Jobs osv., fordi det er noget de føler sig tvunget til, at give drengene.

Hvad synes i kunne forbedres?  

Ps. Vi bliver aldrig enige alle sammen, MEN lad os holde den gode debat tone. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2015

SandraXOXO

Må nok indrømme at kvindekampdag (som jeg ikke vidste det var idag) ikke betyder det store for mig. Men jeg er selfølgelig meget imod kvindeundertryggelse voldtægter osv. Men det er ikke sådan at jeg render rundt og fejre mit køn med flag i dag. Det er en søndag som alle andre  

Anmeld

8. marts 2015

Mynthe_Mus

SandraXOXO skriver:

Må nok indrømme at kvindekampdag (som jeg ikke vidste det var idag) ikke betyder det store for mig. Men jeg er selfølgelig meget imod kvindeundertryggelse voldtægter osv. Men det er ikke sådan at jeg render rundt og fejre mit køn med flag i dag. Det er en søndag som alle andre  

Nej, jeg fejrer hellere ikke dagen som sådan. 

MEN den får mig lige, at tænke, og jeg synes det mangler stadig noget til vi alle i samfundet får det godt. 

Anmeld

8. marts 2015

Sprit25

Mynthe_Mus skriver:

Gode kvindekampdag! 

For det første tak til alle de kvinder, der har været med til, vi har de rettigheder vi har i dag! 

Men om der er nogen ting jeg kunne ændre på var det; 

- Lige løn til kvinder (Mangler stadig nogen steder)

- Længer barsel orlov til dem der vil ha det, så nogen familier ikke er nød, til, at aflevere deres lille 6 måneder gammel baby til vuggestuen, pga. penge mangel.

- At kvindelige debattør fik love til, at debattere i det offentlige uden, at blive truet med voldtaget.  (Se DR1 Tig stille kvinde)

- Vi stoppede Victim blamning (Skyder skylden på kvinden ) når det kommer til voldtager (Det er ikke hendes tøj, alkoholet, der gøre en kvinde bliver voldtaget, det er en voldtages mand.)

- Passer på vores unge piger  Mere mere unge piger helt ned til 12 år ringer ind til Sexlinjen, at spørge om de kan blive gravide, af at give Blow Jobs osv., fordi det er noget de føler sig tvunget til, at give drengene.

Hvad synes i kunne forbedres?  

Ps. Vi bliver aldrig enige alle sammen, MEN lad os holde den gode debat tone. 

For at være ærlig var det faktisk min kæreste der gjorde mig opmærksom på det så den betyder ikke så meget og heldigvis vil jeg da sige. Hvis den betød mega meget ville det jo være småskidt 

jeg er enig med dig i det meste. 

Ang barsel; jeg drømmer om ligestilling til mænd her. At vi kvinder lader dem få lidt plads. 

Også ville jeg ønske kvindekvoter IKKE eksisterede. Jeg vil ansætte grundet mine evner ikke mit køn!

Anmeld

8. marts 2015

Rockertand

I mine øjne er kvindekampen forældet.

Hvis mine mandlige kolleger fik mere i løn end jeg, så ville jeg bare tage det som en udfordring, ikke nogen grund til tudekiks over det.

Som en anden også nævner, så pisser det mig fuldstændig af, at der visse steder er kvindekvoter, jeg vil også ansættes, fordi jeg er den bedste og ikke, fordi der er en kvote, der skal opfyldes - og hvis det kræver, at jeg er meget bedre eller endda overkvalificeret, så er det fint med mig, jeg har ikke noget problem med konkurrence, jeg kan sagtens klare mig, og man kan også blive udsat for nepotisme og underhåndsaftaler, så man kan altså ikke helgardere sig.

Anmeld

8. marts 2015

Vik

Vi fejre dagen herhjemme. Normalt få man blomster og en lille gave af min mand, men i dag var han ikke hjemme , så det blev til en hyggelig brunch med veninder

Anmeld

8. marts 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Tja... Nu er det kvindernes internationale kampdag.
Ligestillingen er relativ høj i det danske samfund, men der er ved gud mange steder i verden som har lang vej igen. Selv i Europa er der stadig stor ulighed. Jeg bor i Italien hvor ligestillingen er virkelig mangelfuld. Det er ikke nødvendigvis en bevidst diskriminering, men med mangel på pasnings tilbud til både børn og ældre bliver det ofte en selvfølge at kvinderne sættes udenfor arbejdsmarkedet. Når først kvinderne er væk (ofte helt op til skolealderen), bliver det svært for dem at komme ind på markedet igen. Det er en af grundene til at kvinder ikke er godt repræsenteret i den øverste top, i beslutnings-positioner og ikke har lige så store muligheder for at blive forfremmet. 

Lønnen er ikke signifikant lavere for kvinder, da kvinder ellers er godt uddannet i Italien, men det er sværere for kvinder at finde arbejde, især kvinder i den fødedygtige alder. Det er ikke ualmindeligt for arbejdsgivere ansætter kvinder i den fødedygtige alder uden kontrakt, således de ikke risikerer at skulle betale (en ellers meget sparsom) barsel. 

Derudover er det svært at blive skilt, abort er tabu i visse kredse (de har en af de lavest abort-rater i Europa) og ja... vold mod kvinder, især seksuel vold, er først indenfor de sidste årtier rigtig blevet anerkendt som en forbrydelse. 

Anmeld

8. marts 2015

heaven

ikke en dyt.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.