Mellemørebetændelse igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.442 visninger
6 svar
1 synes godt om
7. marts 2015

Jok123

Min søn på knap et år er jeg ret sikker på har haft mellemørebetændelse igen i nat.. Det er 3. Gang på en måned.. Vi stoppede med penicillin i tirsdags som er den behandling han har fået de seneste 2 gange. Hver gang vi stopper penicillinen går der under en uge, så har han betændelsen igen. Han får det fordi han nærmest er kronisk snottet.. Denne gang tog penicillinen ellers også snotten, men kun det holdte meget kort efter penicillin stop.

Han har dræn i det højre øre, og to gange har ørelægen forsøgt med dræn i venstre. Uden held da snotten får det presset ud igen efter få dage, og så starter møllen forfra.. Ku vi bare få det venstre dræn lagt, så ville det helt sikkert hjælpe, da hans højre øre som regel ser fint ud. 

Hvad kan vi snart gøre? Jeg synes det er så synd for ham at han skal døje med alt det her. Han er i og for sig en glad og frisk dreng om dagen, natten er self ikke nem for ham, og han er godt med i sin udvikling, også ok med sproget.

Er der nogen der har en ide? Skal vi holde på for at få tjekket ham for noget? Polypper og mandler er tjekket, de er fine. Kan vi gi ham noget der styrker hans immunforsvar? Biostrath har ingen virkning, og det hjælper ik at ta mælken fra ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2015

Malthe2010

Phuu.. Vi kender til det samme problem, vores søn på halvanden har de sidste 6 md været til ørelæge med 7-14 dages mellemrum, da han først fik dræn på begge øre, så fik han en multiresistent bakterie, så fik han streptokok og de utallige gange han har været inde i narkose og få renset ørene �� i sidste uge var fik han penicillin mod mellemørebetændelse denne uge får han øredråber med en bakterie jeg ikke kan huske hvad hedder, jeg fik lægen til at pode ham i ørene så de kunne se hvilken bakterie de skulle bekæmpe! 

Så mit forslag til dig er, bed om at de poder ham for at se hvad der er, for det behøver ikke være mellemørebetændelse hver gang, og det er ikke alle bakterier der bliver slået ned af antibiotika. 

Pøj pøj med det!

Anmeld

7. marts 2015

Malthe2010

... Og til det med mælken! Det hjalp os. Jeg ville først heller ikke tage den fra ham, for det var det eneste der kunne få ham til ro om natten, men en aften så vi på hinanden og sagde nu det slut, første nat skreg han halvanden time, anden nat en halv time og tredje nat sov han rigtig fint og ledte kun efter sutten et par gange. Men man skal være klar til det natteroderi.

nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvordan det foregår hos jer, men det hjalp MEGET hos os at fjerne mælken. 

Anmeld

7. marts 2015

Jok123

Malthe2010 skriver:

Phuu.. Vi kender til det samme problem, vores søn på halvanden har de sidste 6 md været til ørelæge med 7-14 dages mellemrum, da han først fik dræn på begge øre, så fik han en multiresistent bakterie, så fik han streptokok og de utallige gange han har været inde i narkose og få renset ørene �� i sidste uge var fik han penicillin mod mellemørebetændelse denne uge får han øredråber med en bakterie jeg ikke kan huske hvad hedder, jeg fik lægen til at pode ham i ørene så de kunne se hvilken bakterie de skulle bekæmpe! 

Så mit forslag til dig er, bed om at de poder ham for at se hvad der er, for det behøver ikke være mellemørebetændelse hver gang, og det er ikke alle bakterier der bliver slået ned af antibiotika. 

Pøj pøj med det!

Tak for dit forslag, det vil jeg da bestemt prøve at sige til ørelægen �� vi har været ved vagtlægen med ham imorges, og nu skal vi prøve en anden slags penicillin..

han bruger heller ik sut, så han får stadig flaske, men kun med vand i, netop for at prøve at fjerne mælken.. Men det har desværre heller ik haft nogen betydning ��

Anmeld

7. marts 2015

Jok123

Ingen andre bud?

Anmeld

7. marts 2015

Manna

Altså kiropraktorerne mener jo at de kan gøre en forskel....

Det kan jo forsøges...

Ligesom zoneterapi kan forsøges....

Anmeld

7. marts 2015

anynom

Har du haft fjernet mælken længe nok? Mener det skal fjernes fra kosten i 5 uger (og det er jo alle mælkeprodukter, også skjult mælk), før man er sikker p resultatet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.