Byder ind med endnu en "klage-sangs-tråd" for jeg er i syv sind.
Jeg er netop blevet ansat i en (for mig) god fuldtidsstilling en times kørsel fra min bopæl. Jeg har endnu ikke færdiggjort mit speciale grundet fertilitetsbehandling, som har fyldt/fylder meget.
Jeg arbejder indenfor en lille branche hvor der ikke uddannes voldsomt mange, men alligevel er der mange om budet til en stilling.
Har søgt 3 stillinger, kom til samtale ved alle 3 men også fravalgt grundet manglende erfaring.
Jeg fortæller ikke at jeg er i fertilitetsbehandling. Jeg er bange for at blive fravalgt på det grundlag. Vi er dog netop blevet accepteret til en ny omgang IVF indenfor det offentlige, hvor fleksibiliteten ift at kunne tilbyde tider udenfor arbejdstiden er meget lille (og jeg er ikke vigtigere end andre i samme situation jo! ).
Nu kommer så mit dilemma. Jeg skal påbegynde hormonbehandlingerne i aften. Det vil betyde at jeg snart skal til skanninger (ofte flere end én), ÆU, ÆO, blodprøve osv. Det kommer højst sandsynligt til at falde sammen med mine arbejdstider.
Jeg er ked af at skulle starte i en ny stilling hvor jeg skal være fraværende mange gange med det samme. Synes det efterlader et dårligt indtryk. Da der er en 3 måneders prøveperiode i ansættelsesforholdet er jeg SÅ bange for at blive opsagt.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Skal jeg lyve og sige jeg har lagt nogle andre aftaler (hvilket bliver noget rod fordi det ikke er til at vide hvilke præcise dage der er tale om, førend jeg får tiden), skal jeg fortælle det som det er, eller skal jeg udsætte behandlingen...?
Hjælp mig...er forvirret, stresset og ked af det:-(
Anmeld