Forsøget er afbrudt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
7 svar
1 synes godt om
6. marts 2015

LilleMie

Scanningen i går viste, at kun 1 æg blev klar til ægudtagning, så vores forsøg blev afbrudt og nu er der ikke andet for end at afvente mens, og så prøve igen igen...

Jeg var virkelig skuffet i går, og er det stadig, men livet går jo videre og næste gang håber jeg, at jeg enten ikke bliver over- eller understimuleret. Min krop er nemlig desværre mega følsom overfor hormonerne 

I første forsøg lavede jeg 26 æg ved 6 dage på 125 og 3 dage på 100 enheder Gonal-f.

Denne gang startede jeg på 62,5 enheder Gonal-f, blev efter 4 dage sat ned til 50 enheder, da der var 17-18 æg der begyndte at udvikle sig (og de igen frygtede overstimulering). Efter to dage på 50 blev jeg scannet, ca. 10-11 æg var der nu, så vi satsede på, at nu havde vi fundet den rette dosis. Men scanningen 3 dage senere viste, at det alligevel gik for langsomt, og nu var der kun 6-8 æg med i opløbet. Jeg blev sat op til 75 enheder, men desværre for sent For da jeg blev scannet i går, var der som sagt kun 1 æg der havde taget styringen, de andre var gået tilbage i deres udvikling og blev ikke modne i denne omgang.

Det er så irriterende, at min krop er så følsom, at den ved 62,5 enheder er ved at blive overstimulet, men ved 50 enheder går det hele i stå. Og på Gonal-f er der er ikke en dosis imellem de to enheder...

Næste gang starter jeg nok på Pergotime de første 5-8 dage og supplerer med Gonal-f bagefter, eller laver et overlap af de to præparater. Lægen tror, at jeg ved den fremgangsmåde vil lave 5-6 gode æg, og jeg håber virkelig, at han har ret!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2015

MarianneRubi

LilleMie skriver:

Scanningen i går viste, at kun 1 æg blev klar til ægudtagning, så vores forsøg blev afbrudt og nu er der ikke andet for end at afvente mens, og så prøve igen igen...

Jeg var virkelig skuffet i går, og er det stadig, men livet går jo videre og næste gang håber jeg, at jeg enten ikke bliver over- eller understimuleret. Min krop er nemlig desværre mega følsom overfor hormonerne 

I første forsøg lavede jeg 26 æg ved 6 dage på 125 og 3 dage på 100 enheder Gonal-f.

Denne gang startede jeg på 62,5 enheder Gonal-f, blev efter 4 dage sat ned til 50 enheder, da der var 17-18 æg der begyndte at udvikle sig (og de igen frygtede overstimulering). Efter to dage på 50 blev jeg scannet, ca. 10-11 æg var der nu, så vi satsede på, at nu havde vi fundet den rette dosis. Men scanningen 3 dage senere viste, at det alligevel gik for langsomt, og nu var der kun 6-8 æg med i opløbet. Jeg blev sat op til 75 enheder, men desværre for sent For da jeg blev scannet i går, var der som sagt kun 1 æg der havde taget styringen, de andre var gået tilbage i deres udvikling og blev ikke modne i denne omgang.

Det er så irriterende, at min krop er så følsom, at den ved 62,5 enheder er ved at blive overstimulet, men ved 50 enheder går det hele i stå. Og på Gonal-f er der er ikke en dosis imellem de to enheder...

Næste gang starter jeg nok på Pergotime de første 5-8 dage og supplerer med Gonal-f bagefter, eller laver et overlap af de to præparater. Lægen tror, at jeg ved den fremgangsmåde vil lave 5-6 gode æg, og jeg håber virkelig, at han har ret!!!!

Hold op hvor er du i en uheldig situation med hensyn til de hormon enheder 

det må virkelig være sygt hårdt og forvirrende! 

Jeg håber virkelig de finder en gylden mellemvej til dig! Og at det din læge mener i skal prøve næste gang så vil være langt bedre for dig 

Min allerførste behandling i feb blev også afbrudt/aflyst og det er bare slet slet ikke sjovt og langt hårdere end man lige går og tror 

Men får du lige et stort  med på vejen og ønsket om en god weekend

Anmeld

6. marts 2015

LilleMie

MarianneRubi skriver:

Hold op hvor er du i en uheldig situation med hensyn til de hormon enheder 

det må virkelig være sygt hårdt og forvirrende! 

Jeg håber virkelig de finder en gylden mellemvej til dig! Og at det din læge mener i skal prøve næste gang så vil være langt bedre for dig 

Min allerførste behandling i feb blev også afbrudt/aflyst og det er bare slet slet ikke sjovt og langt hårdere end man lige går og tror 

Men får du lige et stort  med på vejen og ønsket om en god weekend

Tak for dit knus og god weekend til dig også 

Jeg kan faktisk godt huske dit sidste forsøg  Jeg håber, at du er ved at komme ovenpå igen? Hvornår kan (og vil) I gå i gang igen?

Jeg synes virkelig, at det føles som et nederlag, ikke engang at kunne komme til at få lagt æg op  Jeg er dog glad for, at jeg slap for ægudtagning osv., for jeg tror alligevel, at det er lettere at få beskeden tidligere i forløbet (prøver jeg at trøste mig selv med...). 

Jeg synes også, at det hele er lidt forvirrende, og det er ret irriterende, at min krop er så følsom. Gad vide hvor mange gange vi skal prøve, inden de finder en løsning, der får min krop til at reagere hensigtsmæssigt på hormonerne, så den ikke går amok eller i stå!!! 

Anmeld

6. marts 2015

MarianneRubi

LilleMie skriver:

Tak for dit knus og god weekend til dig også 

Jeg kan faktisk godt huske dit sidste forsøg  Jeg håber, at du er ved at komme ovenpå igen? Hvornår kan (og vil) I gå i gang igen?

Jeg synes virkelig, at det føles som et nederlag, ikke engang at kunne komme til at få lagt æg op  Jeg er dog glad for, at jeg slap for ægudtagning osv., for jeg tror alligevel, at det er lettere at få beskeden tidligere i forløbet (prøver jeg at trøste mig selv med...). 

Jeg synes også, at det hele er lidt forvirrende, og det er ret irriterende, at min krop er så følsom. Gad vide hvor mange gange vi skal prøve, inden de finder en løsning, der får min krop til at reagere hensigtsmæssigt på hormonerne, så den ikke går amok eller i stå!!! 

Tak 

Jeg kom hurtigt ovenpå i forhold til de dårlige nyheder, men fik efterfølgende forstoppelse i 4-5 dage og da det sluttede skulle en visdomstand drille så tandpine også har jeg haft migræne 3 dage-.-' virkelig uheldig hehe 

jeg måtte ikk tilmelde igen her i marts fordi de ikk kan og må stimulere på mine æggestokke allerede. Så vi er klar igen til tilmelding i april når mens kommer så håber og krydser vi for der er plads til os

ja tak et Stort nederlag ! Og for mig har jeg tænkt meget over hvad gik galt! Hvorfor  var der ingen af de 4 der delte sig som de skulle? 

Jeg ka godt forstå du er glad for du ikke nåede så langt ! For ja jeg tror også det er nemmere hvis man ikk har været så tæt på et mål også får sådan en træls meddelse 

Jeg håber virkelig for dig at det din læge vil prøve er metoden og måden for jer! For hold op det må være trættende af pommerens til! Den her verden er så uforudsigelig og uretfærdig i forvejen ! Så har man bare ikk brug for alle de ting også.. Kroppen kører sku til sidst på stress og måske angst puha 

De finder det helt rigtige 

Anmeld

6. marts 2015

Holst85

Øv øv øv altså.. Et stort kram her fra.. Jeg bliver mere og mere nervøs for min scanning i morgen, hvordan mine æg har udviklet sig.. 

Jeg er ked af at de ikke har fundet ud af hvad den rette dosis på hormon er til dig. Min krop tager ikke godt imod hormonet gonal f, har været helt op på 350..

Anmeld

7. marts 2015

esioul

LilleMie skriver:

øv hvor er det bare træls. jeg har gode erfaringer med pergotime/gonal-f fra iui forsøgene. Krydser for det virker. Kram herfra

Anmeld

9. marts 2015

LilleMie

esioul skriver:

øv hvor er det bare træls. jeg har gode erfaringer med pergotime/gonal-f fra iui forsøgene. Krydser for det virker. Kram herfra

Tak, jeg er glad for at høre, at du har gode erfaringer med de to præparater Hvor mange æg dannede du? Og hvornår tog du præparaterne (altså antal dage, overlappede de osv.)?

Jeg håber godt nok også, at det virker! Og tak for kram 

Anmeld

9. marts 2015

esioul

LilleMie skriver:

Tak, jeg er glad for at høre, at du har gode erfaringer med de to præparater Hvor mange æg dannede du? Og hvornår tog du præparaterne (altså antal dage, overlappede de osv.)?

Jeg håber godt nok også, at det virker! Og tak for kram 

Fik meget lav dosis i IUI forsøgende og dannede 2-3 æg  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.