Erfarringer med naturlig graviditet ved PCO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.094 visninger
7 svar
2 synes godt om
6. marts 2015

SigneE

Hej jeg er ny herinde -

Ganske kort om mig så har jeg en let grad af PCO og er i metformin behandling. Jeg har tabt mig en del ved kostomlægning. Jeg har hørt flere fortælle at der er ok chancer for at blive gravid naturligt efter vægttab og metformin. Er der nogen der har erfaringer med det? Og hvis det lykkedes hvor lang tid tog det så? Min tålmodighed er nemlig ved at løbe ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2015

morlinen

Jeg har pco, men er normalvægtig og har ikke været i Metformin behandling. 

Min første datter er "lavet" i 2. hormonbehandling.

Ved 2. graviditet blev jeg naturligt gravid, men den endte desværre i en MA. 

Ved 3. graviditet blev jeg også naturligt gravid, og har nu endnu en lille datter på 5 uger

2 ud af 3, det er da meget godt Så der er helt sikkert håb for dig også. Og hvis du sku ende med at behøve hjælp, er der jo heller intet galt med det. Det er bare med at tage imod hjælpen Held og lykke

Anmeld

6. marts 2015

Lililili

Efter knap 2 års forsøg, fik jeg januar 2013 konstateret pcos. Omlagde min kost 100 %, fik metformin og blev gravid marts 2013 (jeg nåede ikke at få homoner) Fødte november 2013 en lækker dreng. Da han var 8-9 måneder gammel juli/august 2014, begyndte jeg metformin igen og fik igen tid på fertelitets klinikken for at tjekke min pco. Det nåede vi ikke, var allerede gravid  og har termin her 20 april. Så her hjalp kostomlægning, der jo får insulinen ud af kroppen, samt metformin. Jeg krydser fingre for jer, det KAN lade sig gøre, enten på den ene eller anden måde 

Anmeld

6. marts 2015

Kløver

Jeg har både pco og pcos og lang cyklus 42-50 dage 

jeg afventede opstart på behandling med min ældste da det viste sig jeg var blevet gravid 

efter fødslen gik vi hurtigt igang igen, da jeg jo ikke kunne få børn og nr 1 var et mirakel. Jeg blev hurtigt gravid og fik nr 2 14 mdr efter nr 1. Kom på minipiller som ødelagde min cyklus og de ville sætte mig i hormon behandling og de rådede til at vi udnyttede det hvis vi ønskede flere børn. Efter 9 mdr i behandlingsforløb blev jeg gravid med nr 3, og blev kort efter fødslen gravid igen, ved et tilfælde. Vi venter nu barn nr 4 og bliver 4.5 år imellem nr 1 og nr 4 og for 5 år siden sagde de at jeg ikke ville kunne få børn, ihvertfald ikke uden hjælp 

håber i snart får jeres ønske opfyldt 

Anmeld

12. marts 2015

SigneE

Årgangs Mor skriver:

Jeg har både pco og pcos og lang cyklus 42-50 dage 

jeg afventede opstart på behandling med min ældste da det viste sig jeg var blevet gravid 

efter fødslen gik vi hurtigt igang igen, da jeg jo ikke kunne få børn og nr 1 var et mirakel. Jeg blev hurtigt gravid og fik nr 2 14 mdr efter nr 1. Kom på minipiller som ødelagde min cyklus og de ville sætte mig i hormon behandling og de rådede til at vi udnyttede det hvis vi ønskede flere børn. Efter 9 mdr i behandlingsforløb blev jeg gravid med nr 3, og blev kort efter fødslen gravid igen, ved et tilfælde. Vi venter nu barn nr 4 og bliver 4.5 år imellem nr 1 og nr 4 og for 5 år siden sagde de at jeg ikke ville kunne få børn, ihvertfald ikke uden hjælp 

håber i snart får jeres ønske opfyldt 

Hej til alle jer søde mødre der har skrevet til mig

Åh hvor bliver jeg glad af at læse alle jeres optemistiske tilbagemeldinger. Det er godt at høre om jeres gode erfaringer! Tusind tak. Det giver mig lidt ro i sindet 

Knus Signe

Anmeld

12. marts 2015

sne190810

Jeg blev gravid tilbage i år 2010 med min datter, har let pcos og var dengang ikke i behandling med noget som helst. 

Havde haft min menstruation i februar  , og ellers ikke, før jeg så må have haft ægløsning i november (den måned jeg blev gravid) det år. 

Anmeld

12. marts 2015

lillespir26

Jeg har pco og fik meteformin tabte mig 36 kg på 9 mdr og blev gravid i første forsøg og har nu en lille pige på 4 uger 

Anmeld

13. marts 2015

Louise_Russel

Jeg har en lille snert af pco, men efter en karantæne pga vaccine og kostomlægning til en kombi af LCHF og KISS kom det. Vi startede i november 13 og jeg blev gravid ved første ægløsning efter de to måneders karantæne. 

Min søster, der har voldsom pco blev første gang gravid med ivf, men da deres søn var 8 mdr gammel blev hun naturligt gravid, da de ikke troede hun kunne blive naturligt gravid. Så nu er der to ekstremt livlige små basser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.