Det nye lovkrav til dieselbiler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad vil i gøre efter nytår, ang det 'nye' filter?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.032 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. august 2009

Mor til Frederic og Freya

Lige en rask afstemning om det nye lovkrav fra nytår...  
At alle ældre dieselbiler skal have monteret et partikelfilter... Ingen aner hvilke biler og hvad det gør ved dem... Værkstederne kan kun sige at de venter svar fra regeringen...

Jeg vil betale de 1000 kr om året i afgift og ikke få det monteret...

For syntes personligt der er vildt at betale 6000 - 8000 kr for et filter, når man har et gammelt køretøj fra '87... som om muligt ikke kører om 5 år... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg har stemt blankt, for jeg kører ikke diesel bil
Så dog lige indslaget i tv om at de endnu ikke har afgjort hvilke filtre der skal bruges osv, så det er ikke nemt at være automekaniker i disse dage, med alle de spørgsmål
knus Caroline, som kører en polo 1,4 fra 2005

Anmeld

30. august 2009

Balderson

Frederic's moar skriver:

Lige en rask afstemning om det nye lovkrav fra nytår...  
At alle ældre dieselbiler skal have monteret et partikelfilter... Ingen aner hvilke biler og hvad det gør ved dem... Værkstederne kan kun sige at de venter svar fra regeringen...

Jeg vil betale de 1000 kr om året i afgift og ikke få det monteret...

For syntes personligt der er vildt at betale 6000 - 8000 kr for et filter, når man har et gammelt køretøj fra '87... som om muligt ikke kører om 5 år... 

Det er helt forståeligt, at du vælger at betale de 1000 kr...

Hvis jeg havde en gammel dieselbil havde jeg bestemt også valgt det samme...

Det er jo ikke fordi man ikke vil passe på vores miljø og moder jord, men som du siger så giver det ingen mening i at give 6000-8000 kr. for at en mekaniker kan sætte det på en gammel kasse....

Anmeld

30. august 2009

Helle30

Jeg er ikke helt klar over, hvad det er for nye regler, du taler om.
For et par år siden var der tale om, at ældre lastbiler skulle have monteret et særligt partikelfilter for at få lov til at køre i større byer, men jeg har intet hørt om personbiler. Hvor har du læst/hørt om det?
Jeg har ikke stemt noget, idet min bil allerede har partikelfilter, som bliver skiftet for hver 80.000 km. Jeg har lige tjekket seneste værkstedsoversigt, og skiftet beløb sig i 8500,- sidste gang.
Jeg kører lige nu i en Pegeuot 307 SW, og havde den bare været én årgang nyere, kunne filteret nulstilles ved at efterfylde noget væske. Det koster ikke ret meget. Menøhh, sådan må man lære, så længe man lever...

- Helle

Anmeld

30. august 2009

ekzunz

Det virker totalt åndsvagt. Men der var da også spekulationer fremme om at det er forventeligt at der er mange som vælger at betale de 1.000 kr - og at det skal finansiere skattelettelser...

Jeg kører i en diesel-bil fra 2004 og jeg vil da helt sikkert vælge at betale de 1.000 kr.

Anmeld

31. august 2009

copt

Hej,

Vi kører også diesel fra 2004. Vi sad også og diskuterede det herhjemme, at det er fuldstændig galematias at man nu skal til at betale mere pga. det. Jeg kan naturligvis godt se at at man skal passe på miljøet osv :-) Men samtidig har jeg det også sådan at jeg regner ikke med at skulle have denne bil de næste 8 år, så derfor kan det bedre betale sig at "slippe" med 1000,- om året. Som der var en fra S der sagde, så virker det som om at det er en afgift de pålægger dieselejerne da de skulle have finansieret skattelettelserne. Det er jo rigtig smart ! Så når man nu får stillet i udsigt at man får en skattelettelse på et par tusind kr. til årsskiftet - ja så er de allerede brugt, hvis man altså har en diesel bil. (Man skal jo tjene 2000,-). Jeg synes det er fro groft. Når de så ikke engang er blevet enige om hvilke filtre man skal bruge, ja det  er sørme flot!

Anmeld

31. august 2009

Helle30

- Og så synes jeg, at det er komplet sort, hvis man kan vælge at betale 1000 kr. i stedet for at få monteret partikelfilteret. Så har sagen jo intet med miljøhensyn at gøre.

- Helle

Anmeld

31. august 2009

LineD

Er jeg den eneste hvis bil allerede har et partikkelfilter? Jeg skal så ikke kunne sige om det lever op til de standarder de har, men de har jo endnu ikke besluttet sig for hvilket det skal være

Anmeld

31. august 2009

SaNiNa

ja jeg tror da vi vil få det sat i... nu det ikke mig som står for bil men er da sikker på manden vil få det sat i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.