Tryghedsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2015

mortilfreja

l.kjoeller skriver:

Har noget at gøre med at man på nogen  privatklinikker ikke scanner indvendigt . Så skal blæren være fyldt ligesom til nf. Det stpr direkte i brevet i region midt  

Jeg har ikke fået brev da jeg selv har booket tid 

Men satser da på at det er udvendig scanning 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har før hen været til scanning i uge 5 og der skulle jeg aboslut ikke have fyldt blære, skulle have været på toilet lige inden, det var på sygehuset.

i denne graviditet var jeg til ts i uge 6 og 9 og der havde jeg ikke fyldt blære og det gjorde dem ikke noget, der blev heller ikke snakket om det.

til nf på sygehuset havde jeg os lige været på toilet inden, og det sagde de heller ikke noget til

så jeg kan ikke forså hvorfor man skal have flydt blære ? 

Ved private scanninger anbefaler de det så blæren skubber livmoderen opad, så de forhåbentlig kan se mest muligt i forhold til at give os gode billeder/en god oplevelse.

på sygehuset er jeg altid blevet bedt om at gå ud og tisse en ekstra gang(havde problemer med at tømme blæren da jeg var gravid). Men jeg har aldrig været til en ts i det offentlige regi, kun fra nf og op. Jeg var til en del ekstra scanninger senere i graviditeten.

tilføjelse: kunne se du havde fået svar. De fleste private scannet udenpå helt fra meget tidlig graviditet. Kun hvis de der dårligt kan se noget scanner de indvendigt. I det offentlige er det oftest kun indvendigt når det er før nf(har fået af vide af en af de private scanningsdamer at det bla er pga deres udstyr er det ældre)

Anmeld

4. marts 2015

l.kjoeller

mortilfreja skriver:

Jeg har ikke fået brev da jeg selv har booket tid 

Men satser da på at det er udvendig scanning 

Ok. Men er en god ide at komme med fyldt blære for at være sikker på de kan se ordentlig så de ikke skal skanne indvendig  det står i min indkaldelse til både nf og md scanning at man skal 

Anmeld

4. marts 2015

Mettefpigen

l.kjoeller skriver:

Har noget at gøre med at man på nogen  privatklinikker ikke scanner indvendigt . Så skal blæren være fyldt ligesom til nf. Det stpr direkte i brevet i region midt  

Sjovt, det har jeg aldrig fået afvise selvom jeg har Været til en del ekstra scanning ☺

Anmeld

4. marts 2015

l.kjoeller

Mettefpigen skriver:

Sjovt, det har jeg aldrig fået afvise selvom jeg har Været til en del ekstra scanning ☺

Har de scannet dig udvendig?  Ellet indvendig?  Indvendigt  = tømt blære . Udvendigt = fyldt blære. 

Anmeld

4. marts 2015

Mettefpigen

l.kjoeller skriver:

Har de scannet dig udvendig?  Ellet indvendig?  Indvendigt  = tømt blære . Udvendigt = fyldt blære. 

Altid kun udvendigt ☺jeg tror at jeg har fået 6-8 scanninger i graviditeten og aldrig hørt om det Før ☺

Anmeld

4. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD

Håber at scanningen gik godt

Kom endelig med en lille opdatering

Anmeld

4. marts 2015

mortilfreja

SDD skriver:

Håber at scanningen gik godt

Kom endelig med en lille opdatering

Scanningen gik helt fantastisk 

En lille livlig fis Spjættede rundt der inde 

Anmeld

4. marts 2015

l.kjoeller

Mettefpigen skriver:

Altid kun udvendigt ☺jeg tror at jeg har fået 6-8 scanninger i graviditeten og aldrig hørt om det Før ☺

Ok. man kan være uheldig ikke at kunne se noget til scanningen ellers når de skal se detaljer bliver det nemmere 

Anmeld

4. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
mortilfreja skriver:

Scanningen gik helt fantastisk 

En lille livlig fis Spjættede rundt der inde 

Ih hvor dejligt. Stort tillykke med lille fisen og en vellykket scanning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.