Nogle der arbejder nat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. marts 2015

Loa

Kunne godt tænke mig at høre fra nogle der arbejder nat hvordan det fungerer

Altså med at sove om dagen/omstille sig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

FrkC

Jeg er sygeplejerske og har en del nattevagter .. Jeg har en times transport til og fra mit arbejde, så når jeg har fri kl 7 er jeg hjemme og klar til min seng ca halv 9, så sover jeg til kl 16-17 ca og er klar til endnu en vagt  Når jeg er færdig med nætterne og skal have vendt rundt, så sover jeg til omkring middag (eller holder den kørende uden søvn) .. Jeg har ikke børn (endnu), så kan ikke komme med erfaringer i forhold til hvordan det fungerer med børn i forhold til at skulle sove om dagen 

Var det hvad du søgte lidt svar på/erfaring med, eller ? 

C. 

Anmeld

3. marts 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Loa skriver:

Jeg arbejder fast om natten Som ssh. Jeg fungerer bare bedst om natten. er mest frisk på dette tidspunkt. Vagterne hedder 23-7.

Jeg er hjemme ca 7.30. Sender manden afsted og aflevere børnene. Også lige et par kopper kaffe,lidt yoghurt, en vask over, og ligger i sengen kl senest 9. Sover til 15.30 og henter så børn. 

Og eftermiddagen går med lektier med børnene, aftensmad, osv.

Når jeg går fra til fridag smider jeg mig bare og tager en lille lur på sofaen. Men ellers er det meget vigtigt at holde fast i sengen og god sove rytme.

De dage jeg starter på vagt. Sover jeg fra 12-15.30. Når jeg har fri,sover jeg ikke mange timer om natten, men tager gerne en middagslur på sofaen. Jeg elsker mine arbejdstider. 

Anmeld

3. marts 2015

God-mor

Loa skriver:

Jeg har arbejdet i nattevagt 7/7. Mødte 23-07. Gik hjem og sov til kl. 15, og så sov jeg engang imellem 30-60 min. Om aftenen også. For mig var det nemt at omstille sig.. Men det er nok ikke sundt i for mange år. Jeg elskede at arbejde nat. 

Anmeld

3. marts 2015

Loa

Tin skriver:

Jeg arbejder fast om natten Som ssh. Jeg fungerer bare bedst om natten. er mest frisk på dette tidspunkt. Vagterne hedder 23-7.

Jeg er hjemme ca 7.30. Sender manden afsted og aflevere børnene. Også lige et par kopper kaffe,lidt yoghurt, en vask over, og ligger i sengen kl senest 9. Sover til 15.30 og henter så børn. 

Og eftermiddagen går med lektier med børnene, aftensmad, osv.

Når jeg går fra til fridag smider jeg mig bare og tager en lille lur på sofaen. Men ellers er det meget vigtigt at holde fast i sengen og god sove rytme.

De dage jeg starter på vagt. Sover jeg fra 12-15.30. Når jeg har fri,sover jeg ikke mange timer om natten, men tager gerne en middagslur på sofaen. Jeg elsker mine arbejdstider. 

Du føler ikke du "mister" de dage du arbejder nat? 

Jeg tænker nemlig også nu jeg har en datter på 4, hvordan det ville fungere at nå at få sovet ud inden man skal være "på"... 

Er det svært at indstille sig på/vænne sig til at skulle hjemmefra og afsted om aftenen? 

Har man ikke lyst til bare at blive hjemme når manden nu er hjemme?

Anmeld

3. marts 2015

Loa

God-mor skriver:

Jeg har arbejdet i nattevagt 7/7. Mødte 23-07. Gik hjem og sov til kl. 15, og så sov jeg engang imellem 30-60 min. Om aftenen også. For mig var det nemt at omstille sig.. Men det er nok ikke sundt i for mange år. Jeg elskede at arbejde nat. 

Havde du mindre børn da du arbejdede nat?

Anmeld

3. marts 2015

God-mor

Loa skriver:

Havde du mindre børn da du arbejdede nat?

Nej det var inden jeg fik min datter.

Anmeld

3. marts 2015

Loa

FrkC skriver:

Jeg er sygeplejerske og har en del nattevagter .. Jeg har en times transport til og fra mit arbejde, så når jeg har fri kl 7 er jeg hjemme og klar til min seng ca halv 9, så sover jeg til kl 16-17 ca og er klar til endnu en vagt  Når jeg er færdig med nætterne og skal have vendt rundt, så sover jeg til omkring middag (eller holder den kørende uden søvn) .. Jeg har ikke børn (endnu), så kan ikke komme med erfaringer i forhold til hvordan det fungerer med børn i forhold til at skulle sove om dagen 

Var det hvad du søgte lidt svar på/erfaring med, eller ? 

C. 

Det er selvfølgelig mest relevant ift barn når jeg har en datter, men tager imod alle input. 

Kan slet ikke forestille mig hvordan det er at arbejde nat. Og at omstille sig. Om man føler at man går glip af for meget af dagen når man sover det hele væk 

Anmeld

3. marts 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Loa skriver:

Du føler ikke du "mister" de dage du arbejder nat? 

Jeg tænker nemlig også nu jeg har en datter på 4, hvordan det ville fungere at nå at få sovet ud inden man skal være "på"... 

Er det svært at indstille sig på/vænne sig til at skulle hjemmefra og afsted om aftenen? 

Har man ikke lyst til bare at blive hjemme når manden nu er hjemme?

Nej jeg føler ikke at jeg mangler dagene. Det passer mig meget bedre at sove når børnene er i skole. Og at man skal afsted af natten betyder ikke noget for mig. Jeg er ikke og har aldrig været ret god til at gå i seng og sove om natten. Jeg nyder natten og den ro der er på det tidspunkt. 

Det hænger fint sammen med børnene. Jeg er frisk når de kommer hjem. Men jeg skal selvfølgelig ikke fyre energien af på hovedrengøring på det tidspunkt. Og når ungerne er lagt,så hygger jeg i sofaen med manden og kaffe inden jeg tager afsted. 

Manden din,  skal nok være klar over at han må træde lidt til mht indkøb tøjvask osv de dage du skal arbejde.  For mig har det været en nem omstilling og jeg kunne ikke forestille mig at arbejde om dagen længere.  

Du kan da starte med at tage et vikar job om natten, så du lige får det prøvet. Men det er nok nemmere at finde en rytme med en fast turnus. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.