Hvad må man??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
4 svar
5 synes godt om
3. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg har fornyeligt opdaget at jeg var gravid (førstegangs). 

Men har gået og tænkt de sidste par dage : hvad anbefaler man at man IKKE gør når man er gravid, fx drikke alkohol.

andre der har hørt noget man bør holde sig fra som gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

female

Anonym skriver:

Jeg har fornyeligt opdaget at jeg var gravid (førstegangs). 

Men har gået og tænkt de sidste par dage : hvad anbefaler man at man IKKE gør når man er gravid, fx drikke alkohol.

andre der har hørt noget man bør holde sig fra som gravid?

På sundhedsstyrelsens hjemmeside kan du helt sikkert finde den komplette liste. Her er de ting, som jeg umiddelbart kan huske.

alkohol, røg, smertestillende lægemidler, større mængde rovfisk, hårfarve, fødevarer der kan indeholde listeriabakterier, solbadning (kan give pigmentforandringer).

Anmeld

4. marts 2015

vsimonev

Tun grundet kviksølv og stegt lever grundet for meget indtag af a-vitamin som kan gå ind og have effekt på babys øjne  (:

Anmeld

4. marts 2015

Zenia's mor

012
  • Du bør ikke farve hår. Nogle kemikalier i hårfarver kan være hormonforstyrrende.
  • Du bør ikke imprægnere dine sko. Selv en lille mængde kemikalier kan have stor virkning på et lille barn.
  • Du bør ikke male med spraymaling. Du risikerer at indånde malingen, der kan være giftig og kan føre kemikaler ind i din og barnets krop.
  • Du bør ikke spise æbler direkte fra posen. Vask altid frugt, før du spiser det, da der kan sidde kemikalier på frugten.
  • Du bør ikke lade støvet ligge. Mange af de produkter, vi tager ind i vores hjem, afgiver kemikalier, som samler sig i luften og støvet. Derfor skal du støve af mindst 1 gang om ugen.
  • Du bør ikke holde vinduerne lukket. Luft ud i alle rum mindst 1 gang om dagen og helst 2. Maling, elektronik og nye møbler kan afgive mange kemikalier, og gør udluftning ekstra vigtig.
  • Du bør ikke bruge produkter, der er antibakterielt behandlet. Nogle stoffer mistænkes for at påvirke fosterets udvikling negativt.

Anmeld

4. marts 2015

Familie

Man må generelt ikke bruge noget som er på spraydåse. Når man er gravid skal man også holde sig fra at male. 

Man må gerne indtage koffein igennem the, kaffe, sodavand og cacao, men det skal ikke være i overdrevne mængder.

Man skal ikke lave tunge løft og overanstrenge kroppen.

Tillykke med graviditeten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.