Opkast hos baby. - Gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

547 visninger
6 svar
1 synes godt om
3. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja, min datter på 8 mdr har fået rotavirus, så hun er bare så dårlig og kaster op i et væk 

Det eneste hun kan holde nede er lidt tynd saft, alt andet ryger op igen 

Hun får panodil når hun må, og tilbyder saft så ofte som muligt, og mme ca 1 gang hver anden time.

Har I nogle andre gode råd til hvordan jeg kan hjælpe hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

God-mor

MummiT skriver:

Ja, min datter på 8 mdr har fået rotavirus, så hun er bare så dårlig og kaster op i et væk 

Det eneste hun kan holde nede er lidt tynd saft, alt andet ryger op igen 

Hun får panodil når hun må, og tilbyder saft så ofte som muligt, og mme ca 1 gang hver anden time.

Har I nogle andre gode råd til hvordan jeg kan hjælpe hende?

Åh hvor er det synd for hende. Også dig selvfølgelig. Det er ikke rart når ens lille pus har det så dårligt  Har ikke andre råd end bare at blive ved at gøre som du gør nu, med at tilbyde hende godt med væske, og så bare være hos hende hele tiden indtil det går over igen. Ønsker hende rigtig god bedring. 

Anmeld

3. marts 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Hvor længe har det stået på? 

Sørg for at det hun får at drikke indeholder sukker.

Giv hende meget lidt af gangen, men giv hende ofte

Og vær obs på symptomer på dehydrering - god bedring  

Anmeld

3. marts 2015

MamaGulloev

AHM skriver:

Hvor længe har det stået på? 

Sørg for at det hun får at drikke indeholder sukker.

Giv hende meget lidt af gangen, men giv hende ofte

Og vær obs på symptomer på dehydrering - god bedring  

Det har stået på siden søndag. Det var værst søndag. Mandag gik egentlig meget godt med kun 1 opkastning, men idag har hun været rigtig skidt igen og kastet op en del gange. 

Det er også det jeg har gjort med at give hende saft i små slurke så ofte hun vil det.

Vi var også til vagtlægen søndag aften fordi hun blev helt slap og stille så er meget obs på dehydrering

Men tak for dit svar

Anmeld

3. marts 2015

MamaGulloev

God-mor skriver:

Åh hvor er det synd for hende. Også dig selvfølgelig. Det er ikke rart når ens lille pus har det så dårligt  Har ikke andre råd end bare at blive ved at gøre som du gør nu, med at tilbyde hende godt med væske, og så bare være hos hende hele tiden indtil det går over igen. Ønsker hende rigtig god bedring. 

Ja ynes også bare det er så synd for hende. Hun bliver så forskrækket hvergang hun kaster op

Men det er da rart at høre at det er det rigtige jeg gør. Så må jeg bare håbe at det snart er overstået. 

Anmeld

3. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Pyha bette pus. :-( 

Nu kan det godt være jeg er på herrens mark. Men de små for er salten så også vigtig???  

Om sommeren drikker jeg og de ældre 1/2 æblemost 1/2 vand lidt salt og lidt sukker. 

Anmeld

4. marts 2015

MamaGulloev

årgang84 skriver:

Pyha bette pus. :-( 

Nu kan det godt være jeg er på herrens mark. Men de små for er salten så også vigtig???  

Om sommeren drikker jeg og de ældre 1/2 æblemost 1/2 vand lidt salt og lidt sukker. 

Puh, det ved  jeg ikke noget om.

Men vagtlægen sagde ikke noget om det da vi var der i søndags. Det må man næsten gå udfra at han ville have gjort hvis det var vigtigt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.