Status som enlig og at have en kæreste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. marts 2015

Anonym trådstarter

Forklar mig lige hvad man må og ikke må i denne måske nye verden, som jeg skal til at spekulere over.

Hvis man er enlig, har bopæl på børnene og dermed modtager enligtilskud, hvad må man så kærestemæssigt? Må man have en kæreste? Jeg tænker, jeg kan jo godt have en kæreste uden at han bidrager til hjemmet og husholdningen, i første omgang ville en sådan jo ikke en gang skulle møde børnene. Ville han have ret til at overnatte? Hvor tit ville han have lov at komme på besøg uden det ødelagde en enligstatus? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

April-baby

Min mor har haft en kæreste boende mens jeg var under atten, og der var ingenting der ændrede sig. Din kæreste er ikke forsørger til dit barn. 

Anmeld

3. marts 2015

DortheL

April-baby skriver:

Min mor har haft en kæreste boende mens jeg var under atten, og der var ingenting der ændrede sig. Din kæreste er ikke forsørger til dit barn. 

Altså, hvis man har en kæreste boende, er man ikke berettiget de ekstra forsørgertillæg, man kan få! Så der er noget galt der! :-) 

Til TS: Kontakt din kommune og hør dem ad. Der findes ingen nedskreven regel for, hvor meget der skal til, for at man ikke er berettiget til forsørgertillægene. Så jeg ville kontakte din kommune, og høre hvad de mener :-) 

Anmeld

3. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Forklar mig lige hvad man må og ikke må i denne måske nye verden, som jeg skal til at spekulere over.

Hvis man er enlig, har bopæl på børnene og dermed modtager enligtilskud, hvad må man så kærestemæssigt? Må man have en kæreste? Jeg tænker, jeg kan jo godt have en kæreste uden at han bidrager til hjemmet og husholdningen, i første omgang ville en sådan jo ikke en gang skulle møde børnene. Ville han have ret til at overnatte? Hvor tit ville han have lov at komme på besøg uden det ødelagde en enligstatus? 

Jeg bor alene med min datter og har en kæreste. - Endda hendes far. Vi er sammen hver anden weekend (lidt forskelligt hvor) og er det her bliver han ofte fra fredag eftermiddag og til mandag morgen. 

Jeg har også en veninde hvis kæreste overnatter i ca 3-4 gange om ugen. Hun er også enligforsørger på kontanthjælp. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.