Hvid på tungen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. marts 2015

Anonym trådstarter

Datteren på 3 har i et stykke tid været hvid på tungen, hvide belægninger. Børnehaven har sagt hun har haft kløet lidt, men vi har ikke selv oplevet det og derfor er vi først opmærksomme på det nu. Nu hun så blevet syg (har været lidt små syg under hele forløbet) men nu hun også hæs og hoster osv. Vi har en tid på fredag ved lægen.. Men er i tvivl om vi skal bestille en akut tid eller hvordan? Er lidt nervøs for den tunge hvis jeg skal være ærlig .... I tlf snakkede sekretæren og svamp, men så blev det lidt bedre og det "burde" det ikke hvis det var svamp, mente hun..... Nogen der har oplevet lign? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

mor88

Anonym skriver:

Datteren på 3 har i et stykke tid været hvid på tungen, hvide belægninger. Børnehaven har sagt hun har haft kløet lidt, men vi har ikke selv oplevet det og derfor er vi først opmærksomme på det nu. Nu hun så blevet syg (har været lidt små syg under hele forløbet) men nu hun også hæs og hoster osv. Vi har en tid på fredag ved lægen.. Men er i tvivl om vi skal bestille en akut tid eller hvordan? Er lidt nervøs for den tunge hvis jeg skal være ærlig .... I tlf snakkede sekretæren og svamp, men så blev det lidt bedre og det "burde" det ikke hvis det var svamp, mente hun..... Nogen der har oplevet lign? 

Prøv og skrabe et område af tungen med en dejskraber el.lign. 

Hvis det hvide forsvinder og der er et rødligt område tilbage, kan det være pga svamp. Tænker også at dette muligvis kunne være årsagen til hæsheden? Er mandlerne hævede?

Det er bestemt ikke sjovt at have svamp i munden(min mor har det engang imellem pga. sygdom), og selvom det ikke er akut, ville jeg ringe tilbage til lægen for at høre hvad i selv kan gøre derhjemme for at forbedre det.

og rigtig god bedring til hende

Anmeld

3. marts 2015

Snorkfrøkenen

Prøv at google 'Trøske'.

God bedring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.