Hjæææælp til svar omkring vidergående uddanelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
6 svar
2 synes godt om
2. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej alle. Jeg har før brugt 2 år at mit liv på at læse til socialrådgiver hvilket jeg hoppede fra. Derefter har jeg taget 6 måneder på pædagoguddannelsen som jeg nu overvejer at hoppe fra for at starte på sygeplejerske uddannelsen.Ved i om det er tilladt at vælge en 3. uddannelse???

Er meget ked af min situation, håber i kan hjælpe mig.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Spunken84

Så vidt jeg husker kan man få lov at begynde på 3 forskellige uddannelser men så klapper fælden også. Er ikke 100 % sikker på det, men mener du kan starte på en sidste uddannelse. Du har så bare brugt nogle su klip. Men ellers kan du tage en snak med en uddannelsesvejleder- mener der må være en tilknyttet på pædagogseminariet. Han/hun kan fortælle dig mere om det. Ellers er der sikkert mulighed for at søge om dispensation for at starte på en ny uddannelse. Du kan evt undersøge om der skulle være nogle fag på sygeplejerskeuddannelsen som minder om noget du har bestået og i så fald søge om at få merit for disse. Men prøv at finde ud af om ikke der er en vejleder du kan tale med. Det ville jeg gøre. Held og lykke m det.

Anmeld

2. marts 2015

Bissen

Jeg står lidt i samme situtation og fik i efteråret 13 at vide fra en studievejleder, at reglen ang. Skift trejde gang er fjernet, så man ansøger på lige vilkår som alle andre ☺️ Men skriv da lige til online studievejledning og sikre dig at det stadig er sådan. 

Anmeld

2. marts 2015

Fremad

Synes bestemt du skal sikre dig og kontakten en vejleder der har 100 % tjek på det.. for i 15 er reglerne feks ved ungdomsuddannelser ændret..... 

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar piger. Jeg har fået af vide at jeg gerne må søge en 3. gang det er så fedt. Denne gang skal jeg nok klare uddannelsen Glad for at vi har et godt uddannelses system i DK med plads til fejlvalg ;D

Anmeld

2. marts 2015

migxher

Anonym skriver:

Tak for svar piger. Jeg har fået af vide at jeg gerne må søge en 3. gang det er så fedt. Denne gang skal jeg nok klare uddannelsen Glad for at vi har et godt uddannelses system i DK med plads til fejlvalg ;D

Men har du så su klip nok til at gennemfører ? Du har jo allerede brugt en del klip.

Anmeld

2. marts 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Men har du så su klip nok til at gennemfører ? Du har jo allerede brugt en del klip.

Jeg kommer til at mangle 5 måneders SU. men regner med at arbejde i sommerferierne og tage SU'en fra, så burde det gå nogenlunde op. Mener at man har 2 måneders sommerferie hvert år. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.